וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה נערכים להצגת מתווה הנשיא; נתניהו בשיחות קדחתניות, סמוטריץ חוזר לארץ

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 18:04

המראתו של נתניהו לברלין נדחתה בעקבות שיחות מתארכות שמקיים ראש הממשלה בנושא מתווה הפשרה של המהפכה המשפטית. זאת, לקראת הצגת מתווה הנשיא. במקביל, הודיע סמוטריץ' כי ישוב הערב לארץ כדי ללוות את הליך החקיקה וההידברות

בווידאו: נתניהו לפני ההמראה: המטרה של האופוזיציה- לדרדר לאנרכיה ולהביא לבחירות/לע"מ

המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברלין היום (רביעי) נדחתה. זאת, לאחר כי נמסר כי נתניהו מקיים בשעה זו התייעצויות בכנסת על מתווה הפשרה של המהפכה המשפטית לקראת הצגת מתווה הנשיא.

כמו כן, הודיע גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי יחזור הערב לארץ כדי ללוות את תהליך החקיקה וההידברות ברפורמה המשפטית. עוד הודיע סמוטריץ' כי יבטל את נסיעתו לפנמה לכנס בהשתתפות שרי האוצר של דרום אמריקה.

בנימין נתניהו. ערוץ הכנסת
נתניהו/ערוץ הכנסת

בשיחות לקראת הצגת מתווה הנשיא בלשכת ראש הממשלה משתתפים גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, השר יואב קיש, יו"ר עדת החוקה שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין, שמשתתף ומתעדכן מרחוק מפני שהוא יושב שבעה על אביו.

עוד השתתף בשיחות גם השר לענינים אסטרטגיים רון דרמר. השר דרמר החל בימים האחרונים להשתתף בשיחות בבית הנשיא מטעמו של נתניהו כדי לחזק את נתיבי הפשרה בענין המהפכה המשפטית. במקביל, מעורב במגעים מול בית הנשיא גם מזכיר הממשלה יוסי פוקס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רון דרמר, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
השתתף בשיחות בבית הנשיא, רון דרמר/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים התקיימו בבית הנשיא שיחות והידברות עם שורה של משפטנים ואנשי אקדמיה מכל קצוות הקשת הפוליטית הקשת המחקרית שהגיעו להבנות על מגוון רחב של נושאים. אך המוקש המרכזי היה ונותר השליטה בוועדה לבחירת שופטים - שם עדיין יש פערים לנוכח התעקשות הקואליציה להבטיח את שליטתה בוועדה. גם עכשיו,בדיונים בלשכת ראש הממשלה, המחלוקת המרכזית היא על הוועדה לבחירת שופטים ויש ניסיונות למצוא פתרונות יצירתיים לסוגיה.

בימים האחרונים הנשיא מקיים שיחות בעיקר עם אנשי הקואליציה - יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ואנשיו של נתניהו דרמר ופוקס כדי להתכנס להסכמות, בעוד באופוזיציה סירבו כלל לדון על המתווה ללא עצירה של החקיקה של הרפורמה בכנסת. לפי בכירים בקואליציה, בליכוד מתכוונים להתגמש לפשרות "במעמד צד אחד", אך ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להיענות בחיוב למתווה הנשיא, בין השאר כדי לפתוח פתח להסכמה רחבה יותר ולהטיל את האחריות לחוסר ההתגמשות על ראשי האופוזיציה ומובילי המחאה.

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
עושה ככל שביכולתו כדי להגיע לפשרה, הרצוג/ראובן קסטרו

אתמול נפגש נשיא המדינה עם פורום העסקים, הכולל 24 מבכירי המשק, לפגישה דחופה במשכן הנשיא. בפגישה ביקשו בכירי המשק מהרצוג להתערב באופן מידי לעצירת החקיקה בכנסת, הזהירו כי ההפיכה המשפטית כבר פוגעת קשות בכלכלה הישראלית ומסרו כי הפכישה תחמיר אם החקיקה לא תפסיק.

בתגובה, הבטיח הנשיא לחברי הפורום, שהוקם כדי למחות נגד חקיקת הרפורמה המשפטית, כי הוא עושה ככל שביכולתו כדי להגיע לפשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו את משרדי פורום קהלת, 9 במרץ 2023. מחאת המילואמניקים אחים לנשק, אתר רשמי
את משרדי פורום קהלת, שנחסמו על ידי מפגינים/אתר רשמי, מחאת המילואמניקים אחים לנשק

בתוך כך, אתמול מסר "פורום קהלת" ממנסחי הצעות החוק במהפכה המשפטית, כי ניתן להגיע לפשרה באמצעות בית הנשיא. אולם, הוסיף הפורום כי הוא לא זז מעמדתו בנושא הוועדה לבחירת שופטים, שהיא נקודת המחלוקת העיקרית בין הקואליציה לאופוזיציה.

בהודעה מטעם קהלת נכתב כי "סוגיית הרכב הוועדה לבחירת שופטים נותרה במחלוקת. אנו סבורים שניתן להגיע לפתרון שיבטל את הווטו שיש בידי נציגי בית המשפט העליון, יעניק לקואליציה יתרון בוועדה, ויגביר גם את השפעת האופוזיציה. זאת בין היתר באמצעות שימוש במינויי נציגים מקצועיים מטעם הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully