וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 ח"כים מהקואליציה לגלנט: כשר הביטחון של ממשלת הימין, שחרר את העצורים המנהליים

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 20:12

במכתב החריף דרשו החתומים את שחרורם לאלתר של 4 תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה - הן בהוראת גלנט והן בהוראת שר הביטחון לשעבר גנץ. הם קראו, "אם יש חשדות - תתכבד המשטרה ותפתח בחקירה". גלנט: "הצווים נשלחו לבודדים שבחרו לפעול בניגוד לחוק ולפי המלצת שב"כ"

שר הביטחון, יואב גלנט פונה לאנשי המילואים. 5 במרץ 2023/תקשורת שר הביטחון

חמישים שרים וחברי כנסת מהקואליציה שיגרו הערב (שלישי) מכתב לשר הביטחון גלנט, בו דרשו את שחרורם לאלתר של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה בצו מעצר מנהלי. את מעצרם, חתם ואישר שר הביטחון - ימים בודדים לאחר הפיגוע בחווארה.

על המכתב החריף אותו יזמה ח"כ לימור סון הר-מלך ממפלגת עוצמה יהודית, חתומים בין היתר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התקשורת שלמה קרעי, השרות אורית סטרוק ועידית סילמן וכן שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים. אלו, ביקרו את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".

"לקראת סיום תפקידו, הוציא שר הביטחון הקודם בני גנץ צו מעצר מנהלי לתקופה ממושכת כנגד שני תושבי השומרון - אלחי כרמלי ואברהם יאיר ירד", תיארו הח"כים בפתח מכתבם. "הצווים הוצאו כנגדם ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק דינו של בית המשפט שהורה לשחררם. מאז, כלואים השניים כבר למעלה משלושה חודשים - לאחר התעלמותו של גנץ מפנייתם של ארבעים חברי כנסת מסיעות הקואליציה הנוכחית שקראו לו לבטל את הצווים", הוסיפו.

שר החינוך, יואב גלנט במהלך ועדת החינוך התרבות והספורט. משרד החינוך, ירושלים 10 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"קוראים לך כשר הביטחון של ממשלת הימין להורות על ביטול הצווים", שר הביטחון גלנט/אתר רשמי, -

"בשבוע שעבר, בעיצומו של גל טרור, החליט השר גלנט לחתום על שני צווי מעצר חדשים לשני תושבי השומרון - דוד חי חסדאי וצדוק הכהן, וכן ולהאריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של אלחי כרמלי. הטלת הצווים זיכתה את ממשלתנו בתואר המפוקפק של הממשלה שעצרה במעצר מנהלי את מספר המתיישבים הגדול ביותר בשלושים השנים האחרונות", טענו הח"כים, תוך שהם מותחים ביקורת על החלטת השר.

"אנו רואים בצווים אלו שימוש באמצעים דורסניים כלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, וקוראים לך כשר הביטחון של ממשלת הימין להורות על ביטולם", דרשו הח"כים. "בכל ארבעת המקרים, בית המשפט שחרר את העצורים לאלתר. באם עדיין יש חשדות נגדם, תתכבד המשטרה ותפתח בחקירה פלילית כמו בכל אירוע פלילי אחר במדינה".

גלנט הדגיש כי הצווים נשלחו "לבודדים שבחרו לפעול בניגוד לחוק, אינם מייצגים את ההתיישבות ובפעולתם אף פוגעים בה". הוא כינה את הפרעות בחווארה "קו פרשת מים ואות קין לחברה שלנו", ואמר כי צווי המעצר המנהליים נשלחו על סמך חומרים מודיעיניים של שב"כ, לפיהם השניים תכננו לבצע פעולות אלימות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully