וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מנפילת המנוף באשקלון: "ראיתי את העגורן יוצא מהמקום"

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 14:59

החיפושים אחר הנעדרים מהתאונה נמשכים, כשחברת החשמל בקשר עם משפחותיהם. עד ראייה לאירוע סיפר שאחד המאבטחים לחץ על לחצי החירום שלא עבדו, ולאחר מכן שמע צעקות מתוך ההריסות. יו"ר ענף בטיחות במכונות: "המסילה והמזח קרסו באזור מסוים והדבר הביא לנפילה של העגורן לים"

בווידאו:קריסת עגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, הסמוכה לאשקלון, 14 במרץ 2023/יוסי וייס, חברת החשמל

החיפושים אחרי שני הנעדרים בקריסת המנוף הלילה (שלישי) באשקלון נמשכים. מחברת החשמל, שהמזח שבה התרחשה התאונה בבעלותה, נמסר כי יחידת הרווחה של בחברה בקשר הדוק עם משפחות הנעדרים ותומכת בהן.

"ראיתי את העגורן יוצא מהמקום, שני עובדי החברה התחילו לרוץ לבניין המשרדים שנמצא מזרחית לעמדה", סיפר עד ראייה. "המאבטח נכנס מתחת לשולחן, התחילו זעזועים בעמדה, שעוד שנייה קרסה למים. המאבטח לחץ על שני לחצני החירום, שלא עבדו. אחד הימאים אמר שהוא שומע צעקות מתוך ההריסות. רצתי החוצה וראיתי מישהו עומד על העגורן וצועק 'אני פה'".

יו"ר ענף בטיחות במכונות, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים אלון שמש, הסביר כי "מדובר בעגורן שמשקלו העצמי יותר מאלף טונות והוא מיועד לפריקת פחם מאוניות. העגורן נע לאורך מזח ובמקביל לאוניות ופורק את הפחם באמצעות כף גדולה אל מסוע שמוביל את הפחם לתחנת הכוח".

קריסת עגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, הסמוכה לאשקלון, 14 במרץ 2023. יוסי וייס, חברת החשמל, אתר רשמי
קרית העגורן באשקלון/אתר רשמי, יוסי וייס, חברת החשמל

"בהסתמך על התמונות שעברו ברשתות, ניתן לראות שהמסילה והמזח קרסו באזור מסויים והדבר הביא לנפילה של העגורן לים. היציבות של העגורנים מושגת בין היתר מתשתית שצריכה להיות מספיק חזקה כדי לשאת את המשקל העצמי ואת משקל המטען עם מקדמי ביטחון", הסביר שמש. "לעיתים כשהתשתית קורסת גם העגורן קורס ואין לזה קשר לחוזק העגורן עצמו. הסיבה יכולה להיות כוח דינאמי (מתפרץ) חיצוני ואף מכת רוח פתאומית בעוצמה גבוהה".

אדם אאחד חולץ הלילה, אך שני פועלים עדיין נעדרים. מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה יחד עם כוחות צה''ל, כיבוי האש וחברת החשמל, פעלו לאורך הלילה במאמצים לאיתור וחילוץ הנעדרים שככל הנראה נפלו למים בזמן קריסת העגורן, וחילצו כאמור אדם אחד במצב קל". עוד נמסר כי "הערכת המשטרה הנה שישנם כרגע שני נעדרים נוספים שהכוחות מבצעים אחריהם חיפושים נרחבים תוך שימוש ביחידות צוללנים ואמצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully