וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה בת 11 נפשות משייח ג'ראח קיבלה צו הריסה לביתה - בעיצומו של הרמדאן

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 18:41

משפחת סאלם, שביתה עמד במרכז המתיחות בשכונה במזרח ירושלים, קיבלה מהעירייה התרעת פינוי של 21 יום לקראת הריסתו. את המבנה בו שוכן הבית רכש לפני כמה שנים פעיל הימין וחבר מועצת העיר, יוני יוסף. אם אכן תתבצע ההריסה - היא תתרחש בעיתוי הרגיש ביותר בשנה

צו הריסה הונח היום (שני) בפתח ביתה של משפחת סאלם בשייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. ביתה של המשפחה, בת 11 נפשות, נמצא בסלע המחלוקת על בעלותו, ועמד במרכז המתיחות בשכונה בשנים האחרונות. על פי הצו של העירייה, על המשפחה לפנות את הבית בתוך 21 ימים לקראת הריסתו.

אם אכן תתבצע ההריסה, היא תתחולל אולי בעיתוי הרגיש ביותר בשנה - במהלך חודש הרמדאן. למרות ניסיונות חוזרים של מערכת הביטחון והגופים המדיניים להנמיך את גובה הלהבות בשטח - נראה כי עיריית ירושלים נחושה להוציא לפועל את ההריסה.

עימותים בפתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בשייח ג'ראח, בשנה שעברה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

המבנה בו נמצא הבית, נמצא בבעלותו של חבר מועצת העיר, פעיל הימין יוני יוסף, שרכש אותו לפני כמה שנים. צו ההריסה לבית המשפחה הוצא לראשונה לפני כשלוש שנים, ובית המשפט אף פסק לטובת העירייה והורה להרוס את הבית באוגוסט - במסגרת הסדר פשרה כי המבנה ייהרס עד לפברואר 2021.

בשנה שעברה, סמוך לרמדאן, בית המשפט הורה לעכב את פינוי המשפחה עד להודעה חדשה, בין היתר כדי לא להסלים את המצב המתוח במזרח ירושלים עוד יותר.

מהעירייה נמסר כי "צו ההריסה המדובר אינו מתוכנן לביצוע בחודשיים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully