וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בכנס בוושינגטון: "מתחרט על האמירה על חווארה"; מאות הפגינו נגדו

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 8:42

שר האוצר נאם בכינוס של הבונד, על רקע מחאות בקרב ארגונים יהודיים בארה"ב לאור התבטאויותיו והמהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "הברית של ישראל וארה"ב היא ברית של ערכים", אמר. כמה פעילים שהתפללו בלובי המלון שבו התקיים הכנס נעצרו

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הלילה (שני) בכנס הבונדס בוושינגטון כי הוא מביע חרטה על הדברים שאמר על העיירה הפלסטינית חווארה, וציין כי "אין מקום לחרמות". זאת בזמן שמאות יהודים וישראלים הפגינו נגדו מחוץ לכנס, על רקע התבטאויותיו והמהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. כמה פעילים שניסו להתפלל בלובי המלון נעצרו על ידי האבטחה.

"הבעתי חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה", אמר סמוטריץ', שלא ייפגש עם גורמים ממשל ביידן במהלך ביקורו בבירת ארצות הברית. "אני עומד בפניכם, עכשיו כמו תמיד, מחויב לביטחונה של מדינת ישראל. מחויב לערכינו המשותפים ולסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר של צבא ההגנה לישראל, להגנה על כל אדם ועל כל חף מפשע".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בכנס הבונדס, וושינגטון 13 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בכנס הבונדס, וושינגטון 13 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא

לדבריו, "היהדות מאז ראשית ימיה ידעה מחלוקות, אפילו אומר בנויה על מחלוקות. מחלוקת היא לא משהו שצריך להפחיד אותנו, ההפך הוא הנכון היא מפרה אותנו. יש בינינו אנשים דתיים וחילונים, רפורמים, קונסרבטיביים, אנאפלייטיד ואחרים, גם בארץ יש לנו מחלוקות והן גדולות ובנפשנו, אך לרגע אחד אסור לשכוח כי אנשים אחים אנחנו, על אף המחלוקות, על אף הצבעים השונים שמרכיבים את הפסיפס היהודי אנחנו גוף אחד ומיוחד. יש לנו מטרות משותפות של תיקון עולם וכל אחד מאיתנו מבקש להגשים את המטרה בזווית אחרת - יחד אין לי ספק שנצליח".

עוד בוואלה!

מנדלבליט: אם עצמאות היועמ"ש והעליון תיפגע - נהיה דיקטטורה

לכתבה המלאה

השר הוסיף כי "בשבוע שעבר ובכלל בחודשים האחרונים, אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות. לזה אין מקום, הברית של ישראל וארצות הברית היא ברית של ערכים, של שוויון, של דמוקרטיה ושל הכלה, לערכים הללו לצערנו אין לנו הרבה שותפים בעולם שהולך ומקצין, אבל הברית הזו היא לא של הרפובליקנים או של הדמוקרטים, לא של השמאלנים או של הימנים זו ברית של ערכים שנלחמים ברע דרך הוספת אור. לפעמים כולנו משלמים על הברית הזאת מחירים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully