וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד היועמ"שית: "הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על המשטרה"

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 13:55

לאחר שהנחתה להקפיא את הדחת ניצב המשטרה על ידי בן גביר, רה"מ מתח ביקורת על ההחלטה. "בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצת חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על גופי הביטחון - כך זה חייב להיות"

בווידאו: ישיבת ממשלה/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (ראשון) ביקורת על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בעקבות הנחייתה להקפיא את הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. "בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצתם חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, על המשטרה, ועל יתר גופי הביטחון - כך זה חייב להיות ואוי לנו אם זה לא יהיה כך", אמר נתניהו בישיבת הממשלה השבועית.

בסוף השבוע הורתה בהרב מיארה להקפיא את הדחתו של אשד, לאחר שהחליטו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי להעבירו מהתפקיד בשל מדיניותיו כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית. היועמ"שית מסרה כי ערכה ביום חמישי בירור ראשוני של הליך העברתו של אשד מתפקידו, וכי הבירור "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו ובהרב מיארה/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90

השר בן גביר תקף את היועמ"שית בתגובה, כינה אותה "שמאלנית מוטה" ואמר כי היא פועלת ממניעים פוליטיים. "לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי. לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם", אמר בן גביר.

אמש הודה שבתאי כי הוא "טעה בשיקול הדעת" בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב. "טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש", והוסיף: "אני מכבד ומקבל את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי". שבתאי הדף את הטענות כי מופעל עליו לחץ פוליטי, ואמר כי "אנחנו מיישמים את מדיניות השר, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח ובהתאם לנסיבות - יש מפכ"ל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully