וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: מתה הלווייתנית הבודדה ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 12:43

האורקה, בת ה-47, בילתה ארבעה עשורים בשבי בגן החיות מרינלנד, במפלי ניאגרה, מאז נלכדה באיסלנד ב-1979 עם קייקו, גיבור הסרט "לשחרר את ווילי". לפחות 55 לווייתנים קטלניים מוחזקים בשבי בפארקי ים ברחבי העולם

קיסקה, הלווייתנית הקטלנית האחרון שהוחזקה בשבי בקנדה - שזכתה גם לכינוי "הלווייתנית הבודדה ביותר בעולם" - מתה ביום חמישי, כך אישר משרד התובע הכללי של אונטריו. האורקה, בת ה-47, בילתה ארבעה עשורים בשבי בגן החיות מרינלנד, במפלי ניאגרה, מאז נלכדה באיסלנד ב-1979 עם קייקו, גיבור הסרט "לשחרר את ווילי", דיווחה רשת CBC.

לפני ארבע שנים, קנדה אסרה על גידול והחזקה בשבי של לווייתנים ודולפינים. עם זאת, יונקי ים, כמו קיסקה, כבר היו בשבי בזמן החקיקה, כך שמצבם לא השתנה. ארגון PETA (אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים) אמר כי קיסקה "בילתה את שנותיה האחרונות מבודדת, במכל קטן, שוחה במעגלים אינסופיים, לעתים צפה בחוסר נחת". פרויקט Whale Sanctuary תיאר אותה "הלווייתנית הבודדה ביותר בעולם".

שני הארגונים דיווחו כי קיסקה מתה בשל זיהום בקטריאלי. היא עוברת ניתוח שלאחר המוות כדי לוודא את סיבת המוות.

לווייתן קטלן נולד בפארק בסן אנטוניו טקסס ארה"ב אפריל 2017. רויטרס
לווייתן קטלן/רויטרס

חייה של קיסקה בגן החיות לא היו קלים, על פי פיט"ה. חמשת גוריה מתו ושותפה למכל, אקייקה, מת ב-2011. פעילים למען זכויות בעלי חיים הגיבו לחדשות על מות הלווייתנית: "הלב נשבר כשמבינים שלקיסקה לא היתה מעולם אפשרות לעבור למקלט ללווייתנים, ולהרגיש את החופש שלו היתה זכאית", אמרה קמיל לבצ'אק, מנכ"לית ארגון אנימל ג'יסטיס ל-CBC.

לפחות 55 לווייתנים קטלניים מוחזקים בשבי בפארקי ים ברחבי העולם, נכון ל-9 בינואר, על פי ארגון Whale and Dolphin Conservation. סיוורלד, שכולל שלושה פארקי ים בארצות הברית, מחזיק בשבי יותר אורקות מכל פארק אחר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully