וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך על מעיל: צעיר בן 22 מואשם ברצח קרוב משפחתו

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 0:26

כתב האישום הוגש נגד רמאח עמאש, תושב ג'סר א-זרקא, בגין רצח בן דודתו מוחמד. לפי כתב האישום, הרצח בוצע לאחר שמעיל חברו של הנאשם נגנב ע"י הנרצח. ביישוב טוענים מנגד כי הרצח התרחש ברקע סכסוך מתמשך ומאבקי שליטה על סחר בסמים

בווידאו:הצתת בית החשודים ברצח מוחמד עמאש,ג'סר א-זרקא/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש ביום חמישי כתב אישום נגד רמאח עמאש, צעיר בן 22 מג'סר א-זרקא, בגין רצח בן דודתו מוחמד עמאש (המכונה "נבאחו") בן ה-24, שהתגורר בסמוך לו, כביכול בשל סכסוך על מעיל. אלא שבכפר אומרים שהאירוע הזה בא על רקע רחב יותר של סכסוך מתמשך ומאבקי שליטה על סחר בסמים במרכז היישוב.

לרמאח עמאש מיוחסות עבירת רצח בכוונה וכן עבירות בנשק. אם יורשע הוא צפוי למאסר עולם.
האירוע הקטלני התרחש בערב שבת, 3 בפברואר. מעט לפני השעה 20:00 הגיעו עודאי עמאש וקייס עמאש, חברים של אחיו של רמאח עמאש, לבית הקפה "חמאדה", שממוקם ממול בתי משפחות הנאשם והמנוח, ברחוב עומר בן אל ח'טאב, הרחוב הראשי המוביל מהכניסה לכפר אל מרכזו.

לפי כתב האישום, אחרי שרכשו אוכל ושתייה, כשהלכו לכיוון הבית, עודאי נתקל בחמישה אחרים בהם המנוח, והוא נשדד מהמעיל שלבש. עודאי נמלט אל קייס שחיכה לו בפתח חצר הבית, השניים עלו לגג הבית שם שהה באותה עת רמאח החמוש באקדח עם כמה אחרים.

מכתב האישום עולה התנהל דין ודברים בין רמאח שעל הגג לבין החבורה שלמטה, במהלכם הם קיללו אותו, ועל רקע הסכסוך, אירוע התקיפה ונטילת המעיל, שלף רמאח עמאש את האקדח, ירה ממנו מגג הבית לעבר מוחמד עמאש, שהיה למטה במרחק של כ-17 מטרים ממנו ופצע אותו אנושות.

עוד עולה שמיד אחר כך ירד רמאח עמאש מהגג ונמלט דרך יציאה אחורית של הבית. אחד הקליעים פגע במצחו של מוחמד וחדר לראשו, צוות נט"ן מד"א שהוזעק למקום העביר אותו במצב קריטי, תוך מאמצי החייאה, ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הלל יפה בחדרה. שם, למרבה הצער, לאחר כשעתיים, נאלצו רופאים לקבוע את מותו.

החקירה נוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה, אצל רכז החקירות רס"ב האני שיבלי, בשיתוף פעולה עם תחנת ג'סר א-זרקא. כבר למחרת הרצח נעצרו חשודים, אבל הם שוחררו. ב-11 לפברואר, כשבוע לאחר האירוע, נעצרו עוד, בהם רמאח עמאש שהפך לחשוד המרכזי והוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז.

מוחמד עמאש, נרצח בג'סר-א זרקא. 3 בפברואר 2023. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצח מוחמד "נבאחו" עמאש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בחקירתו הוא הכחיש מכל וכל את המיוחס לו. הוא טען כי שהה בבית במהלך הירי וכאשר שמע קול של ירי הוא ברח מהבית. אבל, במהלך החקירה, מסרו כמה מבני המשפחה המורחבת כי ראו את רמאח מחזיק באקדח ויורה מגג הבית לכיוון המנוח. את אירוע שוד המעיל תיעדו מצלמות אבטחה. סמוך לבית תפסו השוטרים שחשו לזירה 10 תרמילים של קליעים שנורו מאותו נשק. כמה ימים לאחר הרצח הציתו אלמונים את הבית ממנו בוצע הירי.

במקביל להגשת כתב האישום, תובע פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד חאלד חכרוש, ביקש גם את הארכת מעצרו של רמאח עמאש עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בעוד כשבועיים אבל בינתיים, בהסכמת עו"ד מוחמד מואסי ממשרג הסניגור עו"ד עאדל בויראת המייצג את רמאח עמאש, האריך השופט ניתן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully