וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ההסכם עם סעודיה שם קץ להגמוניה האמריקנית באזור

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 12:26

יועץ בכיר לחמינאי תיאר את חידוש היחסים בין שתי היריבות בתור "רעידת אדמה מדינית", ותחילת "העידן הפוסט-אמריקני" במפרץ. ההסכם לסיום הנתק בין שבע השנים גובש בתיווכה של סין, ללא מעורבות אמריקנית

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

ההסכם בין איראן לבין ערב הסעודית הוא "רעידת אדמה מדינית" ו"סופה של ההגמוניה האמריקנית" באזור - כך אמר היום (ראשון) יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן. הסכם הפיוס בין טהראן לריאד נחתם בבייג'ינג ביום שישי, והוא אמור להביא לחידוש היחסים אחרי שבע שנות נתק.

"ההסכם האיראני-סעודי החל את העידן הפוסט-אמריקני במפרץ", אמר גנרל יחיא רחים ספאווי, יועצו של עלי חמינאי לעניינים צבאיים. לדבריו, ההסכם יועיל לשתי המדינות ולאזור כולו, ואינו מכוון נגד שום מדינה אחרת.

ארצות הברית הודתה כי לא הייתה מעורבת בשיחות החשאיות, אך עודכנה עליהן על ידי ריאד. היא בירכה על ההסכם, אף שרבים רואים במעורבות הסינית בו עדות לדעיכת ההשפעה האמריקנית במזרח התיכון. במסגרת ההסכם, השגרירויות בריאד ובטהראן אמורות להיפתח מחדש בתוך חודשיים. הן נסגרו בתחילת 2016 בעקבות הפגנות סוערות באיראן נגד נציגויות סעודיות, בתגובה להוצאה להורג של מטיף שיעי סעודי.

היועץ לביטחון לאומי של ערב הסעודית, מוסעיד בן מוחמד אל-איבאן ויו"ר המועצה לביטחון לאומי של איראן עלי שמח'אני נפגשו בבייג'ינג, סין, 10 במרץ 2023. רויטרס
ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן והיועץ לביטחון לאומי הסעודי בבייג'ינג, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully