וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששקלו לאסור את כניסתו למדינה: סמוטריץ' יבקר בארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 9:38

שר האוצר המריא הלילה לוושינגטון, שם ייפגש, בין היתר, עם ראשי הקהילה היהודית. זאת, לאחר שהתבטאויותיו לאחרונה הביאו למתיחות מול הממשל האמריקני. "אני פועל כדי לפתוח את מדינת ישראל לכלכלות ולהשקעות נוספות", אמר סמטוריץ' לפני טיסתו

בווידאו: סמטוריץ' על קריאות ארה"ב: "שלא יתערבו בעניינו הפנימיים"/צילום: מערכת וואלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המריא הלילה (ראשון) לוושינגטון, משם ימשיך בימים הקרובים לסדרת פגישות עבודה כלכליות, מפגשים עם ראשי הקהילות היהודיות, ומחר הוא צפוי לנאום בכנס ה"בונדס". זאת, לאחר שהתבטאויותיו לאחרונה הביאו למתיחות מול הממשל בארצות הברית. בכירים אמריקנים וישראלים אף סיפרו כי משרד החוץ האמריקני שקל אם לתת לשר ויזה דיפלומטית אחרי שקרא "למחוק את חווארה".

בכיר ישראלי אמר כי גורמים במשרד החוץ האמריקני רמזו בשיחות עם דיפלומטים ישראלים כי הם ישמחו אם סמוטריץ' לא יגיע לביקור המתוכנן בוושינגטון. מעבר לכך, בכירים אמריקנים הוסיפו כי בכל מקרה אף גורם אמריקני רשמי לא יפגוש אותו.

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
"כלכלת ישראל יכולה להיות אי של יציבות", שר האוצר סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

בחודש שעבר הדף סמוטריץ' את קריאות הממשל האמריקני להאט את קידום המהפכה המשפטית, והאזהרות מפני העברת חלק מסמכויות משרד הביטחון אליו. "תמיד הקפדנו לא להתערב בעניינים פנימיים של ארצות הברית, ולכן אני מצפה גם מהם לא להתערב בעניינים פנימיים אצלנו כמו הרפורמה המשפטית או חלוקת הסמכויות ביני לבין שר הביטחון יואב גלנט", אמר סמוטריץ' בכנס של מפלגת הציונות הדתית בירושלים.

בתוך כך, בהודעה שנמסרה מטעמו של השר נכתב כי "ארגון ה'בונדס' מסמל יותר מכל את השותפות של יהדות העולם ומדינת ישראל, הוא גייס מעל 50 מיליארד דולר עבור מדינת ישראל מאז הקמתה. השר ייפגש עם מגוון משקיעים ושחקנים כלכליים בינלאומיים המעוניינים להעמיק את ההשקעה במדינת ישראל".

"אני פועל כדי לפתוח את מדינת ישראל לכלכלות ולהשקעות נוספות. כלכלת ישראל מהווה שוק קטן ובר ניהול, ובתקופה סוערת זאת בעולם כלכלי של חוסר ודאות - נוכל להיות אי של יציבות. אל מול הזעזוע בקריסת בנק ההשקעות האמריקאי SVP, משרד האוצר בראשותי פועל כבר מהערב כדי לגבש תמונת מצב ופתרונות. אנחנו עומדים לצידם של חברות ההיי טק הישראליות ונלווה אותם גם ברגעי משבר", אמר סמוטריץ' לפני טיסתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully