וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על קריאות ארה"ב: "שלא יתערבו בעניינו הפנימיים"

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 18:24

שר האוצר הדף את אזהרות ממשל ביידן מהעברת חלק מסמכויות משרד הביטחון אליו, ודרישת השגריר האמריקני להאט את קידום המהפכה המשפטית. בנוסף, תקף את לפיד: "הוא לא מעוניין בהסכמה רחבה - הוא רוצה להוביל למלחמת אחים"

בווידאו: סמטוריץ' על קריאות ארה"ב: "שלא יתערבו בעניינו הפנימיים"/צילום: מערכת וואלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדף הערב (ראשון) את קריאות הממשל האמריקני להאט את קידום המהפכה המשפטית, והאזהרות מפני העברת חלק מסמכויות משרד הביטחון אליו. "תמיד הקפדנו לא להתערב בעניינים פנימיים של ארצות הברית, ולכן אני מצפה גם מהם לא להתערב בעניינים פנימיים אצלנו כמו הרפורמה המשפטית או חלוקת הסמכויות ביני לבין שר הביטחון יואב גלנט", אמר סמוטריץ' בכנס של מפלגת הציונות הדתית בירושלים.

סמוטריץ' גם תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, וטען כי הוא לא מעוניין בהסכמה רחבה על המהפכה המשפטית. "הוא רוצה להוביל למלחמת אחים - ללפיד אכפת רק מלפיד", אמר שר האוצר. "אינטרסים צרים וזולים גורמים לפילוג. הוא רוצה ליצור כאוס בתחום הכלכלי וגם בתוכנו, כי הוא לא מסוגל להתגבר על ההפסד בבחירות, לא מסוגל לשאת את ההשפלה כשישאלו מי כיהן הכי פחות זמן כראש הממשלה. את כל התסכול האישי הוא מוציא על עם ישראל, מדינת ישראל ועל כולנו".

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
"העלתי עובש". סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

סמוטריץ' תקף בנאומו את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בעקבות הסערה שפרצה מוקדם יותר היום בוועדת החוקה. לדבריו, "הסגנון המזלזל והמילים שלה הם פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה ועוד הוכחה שתפקיד היועצת המשפטית צריך להיות לייעץ ולא לחלק ציונים לנבחרי ציבור". עוד הוסיף השר: "התן וקח והשוחד הפוליטי בוועדה לבחירת שופטים זו מציאות אבסורדית שלא מכבדת אותנו כמדינה. כל דמוקרט, ימני או שמאלני חייב להודות שהשיטה מקולקלת ולדרוש את תיקונה".

בפתח דבריו התייחס סמוטריץ' גם לפרסום בוואלה!, שבו נשמעה ביקורת על תפקודו כשר אוצר. "תודה שהוצאתם אותי קצת מהמשרד כי אני בחודש האחרון מעלה עובש בדיונים ארוכים בימים ולתוך הלילות סביב חוק ההסדרים", השיב סמוטריץ'. "זה יהיה תקציב טוב, יהיו רפורמות טובות ואל מול כל התבהלות שמנסים לייצר בכלכלה, צריך לומר שהכלכלה בישראל היא נס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully