וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תשובה ל"פסים בשמיים" - והיא קשורה להסכמי אברהם

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 16:56

לא חייזרים ואפילו לא פעילות צה"לית סודית - ה"פסים" הלבנים שניתן לראות בשמיים הבהירים הם בעצם פסי התעבות של מטוסים שחולפים מעלינו. מאז שערב הסעודית פתחה את שמיה ומאז החתימה על הסכמי אברהם - כלל הטיסות מאירופה מזרחה עוברות מעלינו

שובלי הסילון בשמי תל אביב

11 במרץ 2023. בועז אפרת
שובלי הסילון בשמי תל אביב 11 במרץ 2023/בועז אפרת

גם אתם נתקלתם היום (שבת) ב"פסים" לבנים בשמיים? זה לא חייזרים ולא פעילות צה"לית סודית - ה"פסים" הם בעצם פסי התעבות: עננים שנוצרים מפליטת מנועי סילון, בעיקר של מטוסי נוסעים, הטסים בגובה רב. אדי המים והפחמן הדו החמצני שנפלטים ממנועי הסילון קופאים במהירות כאשר הטמפרטורה החיצונית סביבה היא מתחת למינוס 40 מעלות. הם מתפזרים מעט וקופאים לענן של גבישי מים.

מאז הסכמי השלום עם ירדן חוצים בקביעות את שמי המדינה מטוסים ממדינות ערב, המקצרים כך את דרכם ליעדיהם, ובעת החזרה לארצות המוצא. הקיצור חוסך לחברות התעופה זמן ודלק, מה שמאפשר להן להוזיל את מחירי הטיסות - בדיוק כמו האישור שניתן לאחרונה לחברות הישראליות לטוס בשמי עומאן, מה שמאפשר להן לקצר את הטיסות להודו וליפן ביותר משעתיים.

שובלי הסילון בשמי יער הרקפות

11 במרץ 2023. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
שובלי הסילון בשמי יער הרקפות 11 במרץ 2023/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

רויאל ג'ורדניאן הירדנית הייתה החברה הראשונה שקיבלה אישור לכך, בעקבות חתימת הסכם השלום עם ירדן ב-1995. בעקבות חתימת הסכמי ברית אברהם עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו מאז 2020 הורחב מספר חברות התעופה שמקבלות אישור לחצות את שמי ישראל, תוך תשלום אגרת מעבר לרשות התעופה האזרחית.

בנוסף חוצים את ישראל לעתים עם מטוסי נאט"ו, מטוסי קרב, תדלוק ותובלה מארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה, בדרכם לפעילות במפרץ הפרסי.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully