וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרד משלג, קרואסונים וביקוויטים": גבר בן 81 נתקע עם מכוניתו בשלג - ושרד במשך כשבוע

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 10:22

ג'רי זורט יצא מקליפורניה כדי לנסוע חזרה לבית משפחתו בנבאדה כשנקלע עם רכבו לסופת שלגים. הקשיש לא נבהל וניצל את מה שלמד מצפייה בתכנית הריאליטי הישרדות: הוא התחמם בעזרת שמיכה שמצא ברכב, שתה מהשלג שמחוץ לחלון וניזון מחטיפים שהיו ברכבו, עד שחולץ לאחר שישה ימים

בווידאו: ארה"ב: שלג וגשמים עזים בקליפורניה/רויטרס

כריסטיאן כמעט ויתר על התקווה שסבו, ג'רי ז'ורט, שגידל אותו, עדיין בחיים. כמעט שבוע עבר מאז שג'רי, עובד לשעבר בנאס"א בן 81, עזב את ביתו בעיירה ביג פיין שבקליפורניה, כדי לנסוע לאשתו בנבדה, אבל לא הגיע.

לבסוף, לאחר שישה ימים, ג'רי חולץ מהשלג, כל העניין היה פשוט נס", אמר נכדו בראיון ל-BBC. "היה לנו קשה לחשוב שאדם יכול לעשות כל כך הרבה בחייו, ליצור מורשת כזאת, ואז להילכד במכונית שלו ולמות מהיפותרמיה", הוא הוסיף. ג'רי נקלע עם רכבו לסופות הקשות שפקדו את קליפורניה במהלך פברואר, במהלכן ירדו 90 סנטימטרים של שלג ומתו לפחות 13 בני אדם.

ב-24 בפברואר, יצא ג'רי מביג פיין לנסיעה שהייתה אמורה להמשך כארבע שעות, חזרה לבית משפחתו במדינת נבדה. לאחר כחצי שעה של נסיעה הוא הגיע בטעות לכביש קטן ורכבו נתקע בשלג שהצטבר על הכביש. אך בן ה-81 לא נבהל. הוא הוציא לפועל את מה שלמד מהפרקים הרבים של תוכנית הריאליטי הישרדות בה נהג לצפות יחד עם אשתו שרון, סיפר נכדו.

שלג נדיר בקליפורניה, 25 בפברואר 2023. GettyImages
90 סנטימטרים של שלג. סופת השלגים בה נתקע ג'רי/GettyImages

ג'רי, שלבש רק מעיל רוח דק, התחמם באמצעות שמיכה דקה ומגבת רחצה של מלון שמצא במכונית. הוא הצליח לשמור על המצבר של המכונית עובד במשך שלושה וחצי ימים על ידי כיבוי לסירוגין של הרכב. בשביל מים, הוא פתח את החלון ואכל מהשלג וכאוכל הוא הסתפק בשאריות של חטיפים שהיו לו באוטו. "הוא שרד משלג, קרואסונים וביסקוויטים", סיפר כריסטיאן נכדו.

המצב הדרדר עוד כאשר המצבר של הרכב הפסיק לעבוד בזמן שחלון הרכב היה פתוח. זה קרה יומיים לפני שהוא חולץ, מה ששם אותו בסכנה גדולה אף יותר, כשהטמפרטורות בלילה ירדו הרבה מתחת לאפס. החילוץ שלו התעכב בגלל מזג האוויר הגרוע, וככל שחלפו הימים בני משפחה הבינו שמדובר במירוץ נגד הזמן. "אני מתאר לעצמי שהוא פחד אפילו יותר שזה יהיה סוף חייו", אמר כריסטיאן.

ב-2 במרץ, שישה ימים לאחר שנתקע, מסוקים סוף סוף נחלצו לעזרתו של ג'רי, "למרות שהם כמעט החמיצו אותו כי כמעט נגמר למטוסים הדלק ואחד הטייסים חשב שהמכונית היא סלע", סיפר נכדו. הם העלו את ג'רי למסוק והטיסו אותו לבית החולים, שם הופתעו לגלות שהוא בריא לחלוטין, ללא סימני היפותרמיה.

משרד השריף של המחוז אמר לאחר מכן כי המסוק מצא את המכונית התקועה לאחר שאותות טלפון נייד זוהו באזור הכביש והוסיף כי "כשהצוות התקרב לאזור לבדיקה, אדם החל לנופף מתוך הרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully