וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיחה בריאיון: החוק לא קודם - אך הח"כית מהליכוד התעקשה שההצעה אושרה

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 22:21

במהלך ריאיון התעקשה קטי שטרית כי המליאה אישרה את "חוק המשכנתאות", שלטענתה, יעזור "לרווחת התושבים". היא אפילו נימקה כי ראתה את המילה "משכנתאות" על מסך ההצבעות. עם זאת, חוק בנושא מעולם לא קודם ולא עלה לאף דיון בכנסת

בווידאו: ח"כ קטי שטרית בוחרת נעליים במהלך דיון במליאת הכנסת/צילום: זירה פוליטית

מבוכה נרשמה הערב (שישי) בריאיון של חברת הכנסת קטי שטרית, לאחר שטענה כי השבוע הצביעה במליאה על "חוק המשכנתאות". על אף טענתה של חברת הכנסת - מאז כינון הקואליציה הנוכחית לא הייתה הצבעה על אף חוק בנושא. שטרית תקפה בריאיון בחדשות 12 את התקשורת בטענה שהיא אינה מתעסקת בדברים החשובים, כדבריה, אלא במהפכה המשפטית.

בשלב הזה העלתה שטרית את "חוק המשכנתאות" כשלא ברור למה התכוונה. "התקשורת מעדיפה לבחור צד מסוים. יש חוק שעבר השבוע - 'חוק המשכנתאות', זה חוק לטובת ורווחת התושבים", אמרה. למרות הפצרות חוזרות ונשנות מצד המראיינת נטעלי שם טוב, חברת הכנסת שטרית טענה כי אינה זוכרת במדויק, אך זוכרת שראתה על צג ההצבעות במליאה את המילה "משכנתאות".

ייתכן כי כוונתה של חברת הכנסת מהליכוד הייתה להצעת החוק שמבקש לקדם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, ולפיה תוקפא הריבית על המשכנתאות כדי להתמודד עם העלאות הריבית של בנק ישראל. אלא שהצעת החוק הזו סופגת ביקורת רבה ובפעם האחרונה שדובר עליה - החליטו גפני יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לדחות את קידומה בשבוע. רק שחלף כמעט חודש מאז והצעת החוק כלל לא מקודמת, ואף לא הגיעה להצבעה ראשונית במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully