וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני אישר את בקשת סמוטריץ' לוויזה דיפלומטית

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 22:49

משרד החוץ של ארה"ב קיים בימים האחרונים דיונים בשאלה האם להעניק לשר האוצר ויזה - על רקע קריאתו למחוק את חווארה. הבקשה אושרה לאחר שסמוטריץ' פרסם פוסט בפייסבוק בו חזר מדבריו. ביקורו במדינה מתוכנן לשבוע הבא, ובלשכתו של סמוטריץ' אישרו את הדברים

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

משרד החוץ של ארצות הברית אישר הערב (חמישי) את בקשתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ל"ויזה דיפלומטית" לקראת ביקורו במדינה בשבוע הבא. בלשכת שר האוצר אימתו את הדברים ומסרו כי בקשת הוויזה אושרה.

משרד החוץ האמריקני קיים דיונים בימים האחרונים סביב השאלה האם לסרב לתת ויזה דיפלומטית לסמוטריץ' - על רקע קריאתו "למחוק" את הכפר הפלסטיני חווארה.

עם זאת, מוקדם יותר היום, עוזרת שר החוץ האמריקני לנושא המזרח התיכון ברברה ליף אמרה כי הממשל ראה שסמוטריץ' חזר בו מדבריו לגבי "מחיקת" הכפר חווארה - כולל בפוסט ארוך בדף הפייסבוק שלו הבוקר. סמוטריץ' צפוי להגיע לוושינגטון ביום ראשון בשבוע הבא כדי להשתתף בכנס של ארגון הבונדס.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
בקשתו אושרה יום לאחר שהתנצל. סמוטריץ'/רוני כנפו

את הקריאה על חווארה, שיצרה את הסערה, אמר סמוטריץ' בשבוע שעבר בהמשך להתבטאויות של חלק מחברי מפלגתו, שצידדו בפרעות שביצעו עשרות מתנחלים ביישוב הפלסטיני. "מדינת ישראל צריכה לעשות את זה. חס וחלילה לא אנשים פרטיים. קראתי להרגעת הרוחות ושום פנים ואופן לא להיגרר לאנרכיה שאנשים לוקחים את החוק לידיים. מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים", אמר.

אתמול אמר סמוטריץ' כי כשל באחריותו וכי הוא "נדרש לחשבון נפש". "כשאני שומע אנשים רציניים מייחסים לי כוונות נוראות כאלה בכל הרצינות, אני כבר לא יכול לפתור את עצמי בלהאשים אחרים. אני נדרש לחשבון נפש", כתב.

"הנחתי שאם מישהו מסוגל לייחס לי קריאה להרג חסר הבחנה של נשים וילדים זה רק ממוחו הקודח, ושגם הוא לא באמת מאמין בזה ועושה את זה במכוון כדי לפגוע בי", כתב סמוטריץ' במכתב פתוח לאזרחים. "אבל כשזה מגיע מאנשים טובים, חכמים, רציניים ומסורים, שמקדישים את מיטב שנותיהם למען ביטחון ישראל, וכשאני שומע שאנשים רציניים כאלה מייחסים לי כוונות נוראות כאלה בכל הרצינות, אני כבר לא יכול לפתור את עצמי בלהאשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully