וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר צה"ל על פרעות המתנחלים בחווארה: "לא היו מספיק כוחות בגזרה"

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 16:41

מפקד פיקוד מרכז הציג לרמטכ"ל את תחקיר האירוע, שבו מתנחלים הציתו בתים בכפר הפלסטיני, ממנו עולה כי הצבא היה צריך למנוע אותן. הרמטכ"ל: "שרשרת הפיקוד החליטה נכון בסדר העדיפויות בין המשימות השונות, אך שגתה בהקצאת הכוחות ובשליטה באירוע"

בוידאו: תגבור כוחות צה״ל בחווארה בשבוע האחרון/דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז הציג אתמול (רביעי) לרמטכ"ל הרצי הלוי את תחקיר מקרי הפרעות בכפר חווארה לפני כשבועיים, ממנו עולה כי על הצבא היה למנוע את האירוע. "היקף האלימות ועוצמתה היו חריגים גם ביחס לאירועי עבר", נכתב בתחקיר. "משכך, לא היו מספיק כוחות בגזרה להתמודדות עם המשך המרדף אחר המחבל, הגנה מטרור וגם מניעת ההתפרעויות האלימות".

"הופקו לקחים בנושא שיתוף הפעולה והפיקוד בין הארגונים השונים - צה"ל, שב"כ, המשטרה ומג"ב, וכן בשינוי יכולת ההיערכות לתגבור מהיר יותר של כוחות, כשיש חשד להיווצרות מצב חמור שכזה", נמסר מדובר צה"ל. "אירועי אלימות המתיישבים הישראלים נגד כוחות הביטחון וכלפי הפלסטינים נחקרים על ידי משטרת ישראל למיצוי הדין".

הרמטכ"ל אמר בסיום הצגת התחקיר: "מדובר באירוע חמור שהתרחש תחת אחריותנו - ולא היה צריך לקרות. שרשרת הפיקוד החליטה נכון בסדר העדיפויות בין המשימות השונות, אך שגתה בהקצאת הכוחות ובשליטה באירוע. הציפייה מכל חייל בסדיר ובמילואים לפעול באופן מקצועי וערכי ולמנוע מעשים כגון אלה, כפי שאנו מכשירים אותו ובהתאם לערכי צה"ל. נפיק את הלקחים הנדרשים ונלמדם למניעת אירועים דומים בעתיד".

נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
נזקי הפרעות בחווארה/אבי רוקח

לפני כשבועיים, כמה שעות לאחר הפיגוע סמוך לכפר שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, מאות מתנחלים תקפו פלסטינים בכניסה לכפר ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים נרגמו באבנים, פלסטיני אחד נהרג.

עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ורכב משטרתי מסוג מכת"זית נכנס למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה - לאחר שאלו המשיכו לתקוף ולהצית מבנים באזור. עוד נמסר כי פלסטיני נפצע קל מיידוי אבנים, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 20 פצועים קל משאיפת עשן, ועל פצוע קשה מפגיעת אבן בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully