וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנשיא: הופתענו ממתווה פרידמן-אלבשן, אין לנו קשר אליו

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 20:15

ההבהרה וההתנערות של בית הנשיא מהמתווה מחדדת את היותו מתווה חד צדדי. בממשלה עשויים לקבל חלק מההצעות שעלו בו, ולבצע שינויים מסוימים בחקיקת הרפורמה אך לא במסגרת פשרה עם האופוזיציה או ראשי המחאה

דברי הרצוג בצל המהפכה המשפטית בסיום קורס חובלים. 1 במרץ 2023/מתוך לייב בעמוד הפייסבוק של חיל הים

בבית הנשיא הבהירו הערב (רביעי) כי הופתעו מהמתווה של פרידמן-אלבשן ואמרו כי אין להם כל קשר אליו. מתווה הפשרה החדש פורסם אתמול במקביל למאמצי הנשיא יצחק הרצוג לגבש מתווה מוסכם לפשרה על המהפכה המשפטית עם קבוצות האקדמאים והמשפטנים שעבדו בבית הנשיא בשבועות האחרונים.

המתווה של פרידמן ואלבשן, שגובש בתיאום עם שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, התקבל אמנם בחיוב על ידי בכירים בקואליציה, אך זכה לביקורת קשה בקרב ארגוני המשפטנים וארגוני המחאה ובכירים באופוזיציה שדחו אותו ואת עיקריו, מאחר והוא כולל פוליטיזציה של הליך בחירת השופטים ייעוץ משפטי שאינו מחייב את הממשל ועוד.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
בבית הנשיא הבהירו כי אין להם קשר למתווה הפשרה. הרצוג/ראובן קסטרו

מגבשי המתווה, שנפגשו היום עם לוין ורוטמן, ביקשו להיפגש גם עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ולהציג בפניו את עיקרי המתווה אך הוא סירב וחזר על דרישתו לעצירה מוחלטת של החקיקה לפני התדיינות על מתווה כזה או אחר.

ההבהרה וההתנערות של בית הנשיא מהמתווה מחדדת את היותו מתווה חד צדדי; בממשלה עשויים לקבל חלק מההצעות של אלבשן ופרידמן ולבצע שינויים מסוימים בחקיקת הרפורמה אך לא במסגרת פשרה עם האופוזיציה או ראשי המחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully