וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי נשים לבושות באדום מפגינות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 19:35

מחאת הנשים התרחבה היום לרגל יום האישה, והתפרסה על פני 75 מוקדים מהצפון ועד הדרום. המשתתפות לבשו אדום בהשראת השפחות הצועדות בדממה בתכנית "סיפורה של שפחה". "ברור לנו כי נשים ייפגעו יותר מהדיקטטורה, ועלינו להשמיע את קולנו בהמונינו"

"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה/אמיר גולדשטיין

23 אלף נשים השתתפו היום (רביעי) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה ברחבי ישראל. המשתתפות לבשו אדום בהשראת השפחות מסדרת הטלוויזיה "סיפורה של שפחה", והתפרסו ב-75 מוקדים במדינה.

מארגנות המחאה, תנועת "בונות אלטרנטיבה" מסרו בהודעתן לקראת האירוע: "ברחבי העולם מציינים את יום האישה הבינלאומי - אך בישראל, במקום לחגוג אותו, אנחנו נאלצות להעלות הילוך במאבק על זכויותינו שנמצאות בסכנה ממשית.

"אנו עדות להאצת החקיקה ולמתקפה ישירה של חברי וחברות הקואליציה נגדנו, תוך ביטול החששות לפגיעה בזכויותינו וזלזול בפחדים שלנו. ברור לנו כי נשים ייפגעו יותר מהדיקטטורה, ועלינו להשמיע את קולנו בהמונינו".

היישובים בהן מתקיימת השרשרת: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, הרצליה, ראש העין, רמת השרון, ראש הנקרה, חריש, נתניה, שוהם, פרדס חנה ועוד.

"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה, 8 במרץ 2023. יובל דיל, אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, יובל דיל
"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה, חיפה, 8 במרץ 2023. יובל דיל, אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, יובל דיל
מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה בזכרון יעקב, 8 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינות בזכרון יעקב יחד עם ראש המועצה המקומית זיו דשא/אתר רשמי, ללא

לפי מובילות המחאה, מיצג "סיפורה של שפחה" נועד להתריע מפני הפיכתה של מדינת ישראל מדמוקרטיה שוויונית לתיאוקרטיה שמדירה נשים ורומסת את זכויותיהן, בדומה לעולם הדיסטופי ברומן מאת מרגרט אטווד.

המיצג, שהוצג לראשונה על ידי פעילות "בונות אלטרנטיבה" בהפגנה הגדולה בירושלים, צבר תאוצה ברחבי הארץ וזכה לסיקור נרחב בתקשורת הישראלית והבינלאומית, בין השאר ב-CNN, פוקס ניוז, אל.איי טיימס ובוושינגטון פוסט.

"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה, תל אביב, 8 במרץ 2023. אילנה קנטרוביץ', אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, אילנה קנטרוביץ'
"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה, תל אביב 8 במרץ 2023. יערה רז חקלאי, אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, יערה רז חקלאי

בתגובה לטענותיו של יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, שאמר כי מדובר בקמפיין הפחדה, אמרה מייסדת "בונות אלטרנטיבה" מורן זר-קצנשטיין: "הרי אלו הדברים שבגללם אתם מקדמים את פסקת ההתגברות, למחוק את ההגנה שבג"ץ נותן לזכויות נשים בישראל. אתה בעד זכויות נשים? עצור את החקיקה. אחרת? אנחנו ממשיכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully