וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילנד לרוטמן ולוין: "הציבור מקשר בין הרפורמה ל'הסכמים הקואליציונים הבעייתים'"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 17:19

אחד ממנסחי המתווה, שאותו הגדיר לוין כ"ראשון שיוצא מחוץ לקופסה", אמר לוואלה! שהפגישה ארכה כשעתיים ושהם היו קשובים. אחת מהסוגיות שעלו היתה הקושי של הציבור לקבל את הרפורמה בשל הקישור שהוא עושה בינה לבין אופיה השמרני של הממשלה: "מאמינים שמנסים לשנות את ישראל"

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נפגשו היום (רביעי) עם כותבי מתווה הפשרה אותה הגדיר לוין כ"ראשון שיוצא מחוץ לקופסה". אחד ממנסחיה, האלוף במיל' גיורא איילנד, אמר לוואלה! כי בישיבה איתם הסביר שרוב הציבור שמוחה מוצא את הרפורמה שהם מקדמים בעייתית מהסיבה שהוא מקשר בינה לבין "ההסכמים הקואליציוניים הבעייתיים", וכן מודאג מכך שנושאים כמו זכויות אדם אינם מעוגנים בהיעדר חוקה והגבלת בג"ץ.

"אמרתי להם שיש לי עשרות חברים שנמצאים בין מובילי ההפגנות", אמר איילנד, "ומה שמפריע לציבור זה שרוב הציבור שמוחה מקשר בין הרפורמה לבין דברים אחרים כגון ההסכמים הקואליציוניים הבעייתיים, דרך חקיקה שמאפשרת לבתי דין רבניים לפסוק בנושאים אזרחיים, ועד האג'נדה של גפני. הציבור מרגיש שהרפורמה היא חלק מניסיון לשנות את מדינת ישראל".

יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
לוין ורוטמן/ראובן קסטרו

"דבר נוסף ממנו חלק גדול מהאנשים מודאגים הוא שמירה על זכויות האדם", הוא ממשיך. "ברגע שאין חוקה ואין בג"ץ, מחר יכולים לקחת למשל את חוק חופש העיסוק, ולומר שהחוק קיים אבל לשנות בו את כל מה שנוגע לנשים, ערבים ולהט"בים, והציבור חרד מזה. אמרתי להם שאם הם חושבים שאין להם כוונה לפגוע בכך שיגידו את זה לציבור".

על מתווה הפשרה חתומים האלוף במיל' גיורא איילנד, הפרופסורים דניאל פרידמן ויובל אלבשן וד"ר גיורא ירון. השינוי המרכזי אותו מציג המתווה נוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שנחשב "דיל ברייקר" מצד לוין, ולפיו השופטים ישמשו רק כמשקיפים. עוד על פי המתווה, משרת היועמ"ש לא תהפוך למשרת אמון, אך חוות דעתו לא תחייב את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully