וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתה, דרכה וצבטה: הגננת אילנה סוויסה משדרות מואשמת במאות מקרי התעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 14:07

הגננת בת ה-55 נאשמת שהעבירה פעוטות מסכת של התעללות, שכללה הכאות והאכלה כפויה. "ניהלה את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד"

בווידאו: הורים לפעוטות מפגינים בעקבות החשד נגד הגננת ממעון ויצו בשדרות/יניב כליף

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הגננת אילנה סוויסה משדרות בגין מאות מקרים של התעללות בפעוטות.

לפי כתב האישום, סוויסה עבדה במשך 17 שנה כגננת במעון בשדרות, ובשנה האחרונה היא עבדה עם פעוטות בני חצי שנה עד שנה וחצי. במועדים הרלבנטיים לכתב האישום היו בכיתתה של סויסה 18 פעוטות, אשר מדי יום ביומו, בהיותה אחראית על הפעוטות, ביצעה סויסה בפעוטות מאות מקרים של תקיפה ומעשי התעללות גופנית ונפשית.

באחד המקרים, לפי המיוחס לה בכתב האישום, היא דרכה על ראשו של אחד הפעוטות למשך זמן ממושך עד שהצליח להתחמק ממנה. במקרים אחרים, היא צבטה והכתה פעוטות, דחפה לול על פעוט והפילה אותו לרצפה, חבטה בראשה של אחת הפעוטות באמצעות מקל של מגב, נתנה מכות אגרוף לראשם של פעוטות, בעטה בהם הטיחה ילדים מגובה בכוח לתוך לולים, משכה את הפעוטות בידיהם והפילה אותם לרצפה כשראשיהם הוטחו ברצפה.

בנוסף לכך, היא נאשמת שהאכילה פעוטות בכוח, גררה פעוטות אחריה, זרקה משחקים לעבר הפעוטות שפגעו בגופם, הכתה פעוט בראשו באמצעות קופסא ריקה של "שוקולית", השאירה פעוטות ללא השגחה בחדר ההחתלה, לאחר שסגרה עליהם את דלת החדר ועוד.

הגננת משדרות, אילנה סוויסה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הגננת אילנה סוויסה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמו כן, מכתב האישום עולה כי סוויסה נהגה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם. במקרים רבים היא הגיבה באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים והכתה אותם עד שפרצו בבכי.

בנוסף לכך, בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, היא נהגה באלימות ובאכזריות כלפי ילדים שלא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן, בכך שדחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן.

"סוויסה ניהלה את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים", נכתב בכתב האישום.

במסגרת בקשת המעצר, ציינה עו"ד דרימר כי "התנהגות המשיבה כעולה מחומר הראיות, היא שיטתית ומלמדת על דפוס אלים. יתרה מכך, המשיבה לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. התנהגותה מלמדת על מסוכנותה הרבה.

סניגורה של הגננת הנאשמת עו"ד קובי בן שעיה אמר בדיון להארכת מעצרה כי "בעלה נכה סיעודי שהיא מטפלת בו, מעולם לא דבק בה רבב. היא הייתה עשרות שנים בגן". "איני מקל ראש בכתב האישום".
דיון נוסף בעניין מעצרה צפוי להתקיים באמצע חודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully