וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס בפורים: בת 53 איבדה הכרתה - ושבה לחיים לאחר החייאה של 40 דקות

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 9:54

תושבת אשדוד הגיע לבית החולים אסותא בעיר בעקבות תלונות על כאבים בחזה ולחץ דם נמוך. כשהיא במיון, מצבה הידרדר במהירות - והצוות הרפואי נאלץ לתת לה 5 שוקים חשמליים. ההחייאה נמשכה בחדר הניתוחים, שם המטופלת עברה צנתור מסוכן לפתיחת עורק הלב. "זה סוג של נס"

איריס מללכה. 7 במרץ 2023/ללא

תושבת אשדוד בת 53 חזרה לחיים היום (שלישי) לאחר החייאה של 40 דקות, תוך שהיא עוברת צנתור מורכב. המטופלת, איריס מלכה, הגיע לבית החולים אסותא בעיר בעקבות התקף לב. לאחר בירור נמצא כי היא סובלת מתסמונת נדירה של היפרדות שכבות העורקים בלב.

לפני מספר ימים שבה מלכה לבית החולים בעקבות תלונות על כאבים בחזה ולחץ דם נמוך. כשהיא מאושפזת במיון - מצבה הידרדר עד לצורך בהחייאה. הצוות הרפואי נתן לה חמישה שוקים חשמליים תוך שהם מנשימים אותה ומעסים את שריר הלב. כעבור 20 דקות של החייאה, מלכה הובהלה לחדר הניתוח ושם הרופאים צנתרו אותה - לאחר שנמצא כי היא סובלת מקרישי דם גדולים בעורק הלב.

אחרי 40 דקות של החייאה ממושכת וניתוח מורכב, מלכה הועברה להשגחה במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים. בתום שעות, חל שיפור ניכר במצבה של המטופלת. היא שבה להכרה מלאה ולאחר סדרת בדיקות עלה כי תפקוד הלב שלה תקין והיא לא סובלת מפגיעה קוגניטיבית.

ד"ר יוני קוגן ואיריס מלכה. 7 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
"מדובר בנס". ד"ר יוני קוגן ואיריס מלכה./אתר רשמי, ללא

"הגעתי למיון ביה"ח בעקבות לחץ בחזה ומהר מאוד הגוף קרס וכל המערכות הפסיקו לתפקד", שחזרה מלכה. "לשמחתי, לאורך כל הדרך הצוותים לא וויתרו עלי. אני זוכרת את רגעי ההתעלפות ולאחר שהתעוררתי נאמר לי שאני סוג של נס, וסיפרו לי על ההחייאה הממושכת והצנתור הלא פשוט שעברתי תוך כדי ועד כמה הדבר קיצוני. זה נס פורים הפרטי שלי".

"זהו אחד המקרים יוצאי הדופן והמרגשים זכורים לי", אמר פרופסור אלי לב מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים. "איריס הגיעה למעשה במצב של שוק והתדרדרה במהירות. היה צריך לבצע החייאה מלאה וממושכת שהותחלה במלרד והומשכה בעזרת מכשיר עיסויים מיוחד בחדר הצנתורים. תוך כדי החייאה עם המכשיר ומספר מכות חשמל בוצע צנתור מורכב שהדגים חסימה עם קרישי דם בשלושת עורקי הלב. בהדרגה פתחנו בצנתור את שלושת עורקי הלב וחידשנו את זרימת הדם לשריר הלב. בהמשך, לאחר מספר ימים של תמיכה עם בלון מיוחד איריס חזרה לעצמה לחלוטין - הן מבחינה קוגנטיבית והן מבחינת תפקוד הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully