וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ביקשה להאריך מעצר לפרופסור שהפגין, השופט הורה לשחררו

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 16:42

הבוקר הובאו לבית המשפט עצורי המחאה מירושלים ותל אביב, ששוחררו על ידי השופטים. אחד העצורים, פרופ' עמית דניאלי מהאוניברסיטה העברית, שוחרר למרות בקשת המשטרה לעצור אותו ל-5 ימים. עצור נוסף שוחרר כדי לשרת במילואים: "השתתפותו חשובה לאיכות המשימות"

בווידאו: פרופסור באוניברסיטה מוכרת נעצר בהפגנה; השופט הורה לשחררו/שלומי הלר

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ראשון) שני מפגינים שנעצרו אמש במחאה ליד בית ראש הממשלה בעיר. במקביל, ארבעת העצורים במחאה בתל אביב אמש שוחררו בתנאים מגבילים.

אחד החשודים שנעצרו בירושלים, פרופסור עמית דניאלי מהאוניברסיטה העברית, נעצר בחשד להפרת הסדר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים. בנוסף ביקשה המשטרה להרחיק אותו מרחוב הנשיא ל-15 יום, מעצר בית מלא למשך 5 ימים, וערבות בסך 5,000 שקל.

לטענת נציג המשטרה, המפגינים התבקשו לצעוד על המדרכה ולא על הכביש. הנציג טען כי במהלך פיזור ההפגנה סירב הפרופסור להישמע להוראות השוטרים, הזיז מחסום משטרתי והתעמת עם שוטרים, ישב על הכביש וסירב להתפנות. לאחר שהשוטרים פינו אותו בכוח מהכביש, הוא נחקר בתחנת המשטרה ושמר על זכות השתיקה. לדברי נציג המשטרה, היתה כוונה לשחררו בתנאים מגבילים, אך הוא סירב וביקש לבוא בפני שופט.

שופט השלום ציון סהראי דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-5 ימים והורה על שחרורו של פרופ' עמית דניאלי בתנאי הרחקה בלבד. "קיים חשד סביר בעוצמה מוגבלת". דניאלי יישאר היום במעצר, לאחר שהמשטרה ביקשה לעכב את שחרורו בכדי להגיש ערר למחוזי נגד ההחלטה. החשוד הנוסף שנעצר שוחרר בתנאים מגבילים.

פרופסור באוניברסיטה מוכרת נעצר בהפגנה; השופט הורה לשחררו 05 במרץ 2023. שלומי הלר, אתר רשמי
כרמלי והעצור הנוסף מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, שלומי הלר
פרופסור באוניברסיטה מוכרת נעצר בהפגנה; השופט הורה לשחררו 05 במרץ 2023. שלומי הלר, אתר רשמי
הפגנת תמיכה בעצורים מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, שלומי הלר

במקביל, התקיים בבית משפט השלום בתל אביב דיון בתנאי מעצרו של אחד המפגינים שנעצרו אמש בהפגנה המרכזית בעיר. המשטרה ביקשה מעצר בית של חמישה ימים, אלא שהמפגין ביקש להשתחרר על מנת לשרת במילואים. השופט בהחלטתו שחרר את המפגין ואמר כי לא נשקפת ממנו סכנה לציבור. עורך דינו ניר אלפסה הציג הודעה מהמ"פ של המפגין במילואים, בה כתב כי "הופעתו בתעסוקה חשובה לאיכות הוצאת המשימות".

תגובת עורך דינו: "ההערכה שלנו שלא הייתה סיבה של ממש למעצרו המיותר של סטודנט מצטיין לתואר שני במתמטיקה, ללא כל עבר פלילי. המשטרה ניסתה למנוע ממנו לשוב לשירות מילואים פעיל וביקשה לשלוח אותו למעצר בית. אנחנו שמחים שבית המשפט החליט לדחות בקשה זו, ולאפשר לו למלא חובתו האזרחית, לצד זכותו להפגין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully