וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה: יוכפל מחיר החניה במרכז תל אביב

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 13:04

התעריף לשעת חניה עבור מי שאינו גר בעיר יעלה החל מהחודש הבא מ-6.7 ל-12. בעירייה טוענים כי הצעד יקל על תושבים למצוא חניה ליד ביתם. "מקווים שזה יביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או להעדפה לחנות בחניונים מסחריים"

חניה בכחול-לבן ברחוב ישעיהו, תל אביב. ארז מיכאלי
חניה בכחול-לבן ברחוב ישעיהו, תל אביב/ארז מיכאלי

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ראשון) כי תעריפי החניה במרכז העיר לתושבים מחוץ לעיר יעלו החל מחודש הבא - מ-6.70 ל-12 שקל בשעה. זאת, לטענת העירייה, "צעד הכרחי" לאור מצוקת החנייה במרכז העיר, שיקל על תושבים למצוא חניה בסמוך לביתם. בעירייה הדגישו כי תושבים שברשותם תו חניה בתוקף ימשיכו לחנות על פי ההוראות שהיו נהוגות עד כה, ובחינם.

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה כי "חנייה היא מוצר במחסור, בעיקר במרכז העיר. כדי לפנות מקום חנייה לטובת התושבים באזור הכי מבוקש לחנייה והכי עמוס בתנועה, החלטנו לייקר את תעריפי החנייה למבקרים מחוץ לעיר ל-12 שקלים לשעה בכחול-לבן ולהאריך את שעות החניה בתשלום".

לדבריה, "אנו מקווים שהעלאת תעריפי החניה בכחול לבן למבקרים מחוץ לעיר יביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או לכך שהמגיעים ברכב יעדיפו לחנות בחניונים מסחריים ולא בחניית רחוב. זהו צעד חשוב שנותן מענה לצורך בניהול חכם ויעיל יותר של מאגר החניה המצומצם ברחובות העיר ושמתאפשר בזכות שינוי בחוק ההסדרים שאנו מאמצים, ואין לי ספק שערים נוספות יבואו בעקבותינו".

בווידאו: נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בקו תל אביב - בת ים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן

גורמים בעירייה הסבירו כי העלות הנוכחית של שעת חניה, 6.3 שקלים, אינה תואמת את המחיר הריאלי. בחניוני אחוזת החוף, למשל, התעריף למי שאינו תושב הוא 16 שקלים לשעה מהבוקר עד אחר הצהריים, ובחניונים פרטיים הוא יכול להאמיר לעשרות שקלים. הפער יוצר תמריצים להגעה ברכב פרטי ולחניה ארוכת טווח בכחול לבן ומפחית מהמקומות הפנויים הזמינים לתושבים.

מצוקת החניה בעיר התגברה בשנים האחרונות עם קידום תוכניות לצמצום ההתניידות והתלות ברכב פרטי, בהן סלילת שבילי אופניים, הרחבת מדרכות, הקצאת מקומות חניה לרכבים שיתופיים (אוטותל) ועבודות הרכבת הקלה המתארכות. בסך הכול, בחמש השנים האחרונות נגרעו 2,200 מקומות חניה בכחול לבן, בעוד 11,900 נוספו במגרשים פרטיים.

עם הירידה בהיצע, עלתה התופעה של השכרת חניות פרטיות במחירים מופקעים. ברחוב בן ציון המרכזי הוצעה לאחרונה חניה ב-1,100 שקל לחודש. ברחובות מבוקשים נוספים בלב העיר, כמו שינקין, מונטיפיורי וסביבת גן מאיר, המחיר סובב גם הוא סביב אלף שקל. תושבים רבים מתייאשים ממסעות חיפוש החניה ונאלצים להסכים לשלם את הסכום המבוקש, גבוה ככל שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully