וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין, סמוטריץ' ורוטמן לראשי האופוזיציה: "בואו לשיח אצל הנשיא ביום שלישי"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 13:15

לצד קריאתם של השלושה להידברות, וועדת החוקה המשיכה היום בעבודתה על חוקי הרפורמה בכל מקרה. בקואליציה רוצים לנצל את חופשת הפורים כדי לנהל שיחות עם האופוזיציה, שדורשת את עצירת החקיקה כתנאי להידברות. ראשי האופוזיציה בתגובה: "די עם הספינים"

בווידאו: ח"כ שמחה רוטמן בריאיון באולפן וואלה!/מערכת וואלה!

שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן קראו היום (ראשון) לראשי אופוזיציה להיפגש להידברות אצל הנשיא ביום שלישי הקרוב. בקואליציה רוצים לנצל את חופשת הפורים כדי לנהל שיחות עם האופוזיציה, שדורשת את עצירת החקיקה כתנאי להידברות.

החל ממחר בצהריים הכנסת תהיה בחופשת פורים ועל כן לא תקודם חקיקה של הרפורמה. לצד זאת, היום בוועדת החוקה ממשיכים בעבודה על חוקי הרפורמה בכל מקרה.

בתגובה להזמנתם מסר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "תהיה הידברות רק ברגע שיודיעו על עצירת חקיקה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה היקרים - די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים - וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה".

יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
קוראים להידברות - וממשיכים בחקיקה. רוטמן ולוין/ראובן קסטרו

ח"כ הרב גלעד קריב מהעבודה מסר: "לוין ורוטמן ממשיכים באחיזת העיניים, קוראים להידברות ובפועל מאיצים את החקיקה, מסרבים להתייחס ברצינות לעשרות הצעות שהוצעו בוועדה בחודשיים האחרונים, ונמנעים להציג בכנסת את השלבים הבאים בתוכניתו של שר המשפטים. הודעתם של רוטמן ולוין נועדה אך ורק לצנן את המחאה הציבורית ולהסתיר את כוונתם להשלים את החקיקה עד חג הפסח".

ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי מסר בתגובה: "למה ספין 'הדברות ביום שלישי?'. היום בוועדת החוקה הצביעו על פסקת ההתגברות וסירוס הביקורת השיפוטית. המשך היום: דיונים בחוקי דרעי2 ונבצרות. הלילה תיקון תקנון הכנסת בעניין הוועדה לבחירת שופטים. מחר הכנסת תצא לפגרת חג הפורים. ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי. אז - שלא יעבדו עליכם!".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"הידברות - רק ברגע שיודיעו על עצירת החקיקה". לפיד/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully