וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתפטר: הממשלה תעביר לשר פרוש את האחריות על מירון

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 8:35

הממשלה תאשר הצעה שלפיה כל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לאירועי ההילולה השנה יועברו לשר לירושלים ומסורת. זאת שבוע אחרי שהודיע כי הוא מתפטר מהתפקיד על רקע מחלוקות סביב סמכויותיו

בווידאו: רה"מ לשעבר בנימין נתניהו בפני ועדת החקירה לאסון מירון/צילום: לע"מ

הממשלה תאשר הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית הצעת מחליטים שתעביר לשר מאיר פרוש את האחריות על אירועי ההילולה במירון. לפי ההצעה, כל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לאירועי ההילולה השנה יועברו לפרוש.

בשבוע שעבר פרוש, השר לירושלים ומסורת, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתפטר מתפקידו כשר הממונה על ההילולה בעקבות קרבות הסמכויות בנושא ואי-קיום ההסכמים הקואליציוניים. החלטת הממשלה שתאושר היום נועדה לאפשר את חזרתו לתפקיד. זאת, כשנתיים לאחר האסון וחודשיים לפני ל"ג בעומר, אז ההילולה צפויה להתקיים

מאיר פרוש. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
פרוש בדרך לישיבת ממשלה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במכתב של השר מיהדות התורה נכתב כי הסיבות להתפטרות הן "בעקבות פיצולי הסמכויות על הפקת האירוע, ניסיונות להכשלת הפרויקטור, וחוסר היענות לצרכים הדחופים לקראת ההילולה הקרובה".

"מנסים לכפות עליי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי", כתב. במכתבו הסביר פרוש כי ההסכמים בין המרכז למקומות קדושים, הממונה על מירון, חתם על הסכם עם חברת הפקה אחרת מזו שחפץ בה השר. "במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עלי אחריות ללא סמכויות, ושבו הסמכויות מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים ולמשרד לשירותי דת, והמרכז הארצי מתנגד בתוקף להוצאת כלל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לניהול ההילולא מידיו, מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי", כתב.

"אשר על כן, ובנסיבות שבהן המפיק של ההילולא אינו כפוף אלי ואף חברת הבקרה עליו אינה כפופה אלי, אני מודיע בזאת בניגוד להחלטה הנ"ל בנסיבות העניין כאמור אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עליי בישיבת הממשלה לכהן כשר הממונה לניהול ההילולא השנה", נחתם המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully