וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור להיות שאננים": יותר מ-100 מדינות חתמו על אמנה להגנה על האוקיינוס

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 6:54

דיפלומטים מרחבי העולם הודיעו כי מדינותיהם יקחו חלק באמנת האו"ם לשמירה על הים הפתוח והמגוון הביולוגי שבו. יעדה המרכזי של האמנה, המכונה תוכנית "30 על 30" הוא להביא לכך ש-30% מהים והיבשה יהיו מוגנים עד שנת 2030

בווידאו: זיהום מסיבי בנהר דרינה/רויטרס

יותר מ-100 מדינות הודיעו הלילה (ראשון) כי הן לוקחות חלק באמנת האו"ם להגנה על הים הפתוח. על פי קבוצות להגנת הסביבה, האמנה, שנחתמה לאחר כ-15 שנים של דיונים, תסייע לשמירה על המגוון הביולוגי הימי.

האמנה, המחייבת את המדינות המשתתפות בה לשמור על המגוון הביולוגי באוקיינוס, נמצאת בדיונים כבר במשך כ-15 שנים. ההסכמה הסופית על האמנה נעשתה לאחר חמישה סבבים של משא ומתן ממושך בראשות האו"ם, שהסתיימו היום בלילה. "הספינה הגיעה לחוף", אמרה נשיאת הוועדה באו"ם, רנה לי, עם החתימה הסופית על האמנה.

זיהום בחוף נחשולים. ניר לוינסקי-המשרד להגנת הסביבה,
"מדינות חייבות לאמץ רשמית את האמנה". זיהנום בחוף ים/ניר לוינסקי-המשרד להגנת הסביבה

יעדה המרכזי של האמנה הוא להביא לכך ש כ-30% מהשטחים ביבשה ובהים ברחבי העולם יהיו מוגנים עד השנה 2030, יעד המכונה תוכנית "30 על 30". מארגון "גרינפיס" נמסר כי כדי לעמוד ביעד זה, יש להכריז על 11 מיליון קמ"ר של אוקיינוס כשטח מוגן מדי שנה. זאת, הסביר הארגון, מפני ששטח קטן מאוד מהים הפתוח נמצא תחת הגנה, בעוד שאיומים כמו זיהום ודייג יתר הולכים וגוברים.

"מדינות חייבות לאמץ רשמית את האמנה ולאשר אותה מהר ככל האפשר כדי להכניס אותה לתוקף", מסרה לורה מלר, פעילה בגרינפיס, "השעון מתקתק. יש לנו חצי עשור להספיק את '30 על 30' ואנחנו לא יכולים להיות שאננים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully