וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית מתקרת העונש: גזר דין למציתי המלון בעכו במבצע שומר החומות

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 22:37

מלון "אפנדי" הוצת ונשרף כליל כחלק מליל ההתפרעויות שהתרחש בעת המבצע. מסעדה נוספת השייכת לאותם הבעלים הושחתה גם היא, שוטרים הותקפו ונזק רב נגרם באיזור. עם זאת, ועל אף החוק המתיר - הצעירים שהודו במעשים ירצו מאסר של שנים בודדות. עורך דינם: "היסחפות רגעית"

שריפת שתי סויטות של מלון בעכו עתיקה, 11 במאי 2021/מתוך הסרט "הכתובת על החומה", "זמן אמת", כאן 11

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) חמש שנות מאסר ו-45 חודשי מאסר על פואד ואחמד מאדי, תושבי עכו בשנות העשרים לחייהם שהציתו את מלון אפנדי בעיר לפני כשנתיים, ולקחו חלק בהתפרעויות בעיר בעת מבצע שומר החומות. מדובר בגזר הדין לשני הנאשמים האחרונים מתוך השמונה המעורבים בפרשה.

המאורעות התרחשו באחד מלילות חודש מאי 2021, אז לפי כתב האישום לקחו השניים חלק בהתפרעויות במרחב העיר - במהלכן יודו אבנים לעבר שוטרים, נורו זיקוקים ונזק רב נגרם לרכוש באיזור. בנוסף להצתת המלון, הנאשם אחמד מאדי לקח חלק גם בהצתת מסעדת "אורי בורי", השייכת לאותם בעלים - השף אורי ירמיאס. במהלך האירוע בזזו בין היתר המתפרעים את רכוש המסעדה, גנבו 20 אלף שקלים - ולאחר מכן הציתו אותה.

מכתב האישום עולה כי הצתת מלון "אפנדי" החלה לאחר שאלמוני רעול פנים ניפץ באמצעות אבן את זכוכית דלת המקום - ואז שפך חומר דליק על הרצפה. לאחר שהדליק אש במקום פרצה שריפה, ורק אז הגיעו למקום פואד מאדי ואלמונים נוספים שזהותם טרם התבררה עד היום - כשהם מצוידים בבקבוקי תבערה. עם השלכתם, הוגברו הלהבות.

מעצר חשודים המשוייכים לארגון פשיעה בעכו. 26 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
גזר דין לצעירים שהציתו מלון בעכו במבצע שומר החומות/דוברות משטרת ישראל

כל זאת, בזמן שבמלון שהו 20 אורחים וכן פקידת קבלה, שעם הצתת המקום יצאו מחדרם ועזבו את מהמקום. בהמשך, הגיעו נאשמים נוספים, ביניהם אחמד מאדי - והחלו לזרוע הרס נוסף במקום כשהם שוברים ריהוט, מנפצים את מצלמות האבטחה ובוזזים רכוש. לאחר שעזבו, נכנסו אחרים אל המקום והציתו בו אש, כתוצאה ממנה נגרם מותו של אורח המלון אבי הר אבן בן ה-84 שהיה בדרכו ליציאה. הר אבן היה חתן הפרס לביטחון ישראל, מבכירי התעשייה האווירית ומנהל סוכנות החלל הישראלית. איש טרם הועמד לדין בגין מותו.

הנאשמים, פואד מאדי בן ה-24 שהורשע גם במעשה טרור ואחמד מאדי בן ה-29 שגם לו עבר פלילי -הודו במיוחס להם. בנוסף לעונש המאסר, השופט דניאל פיש קבע כי כל אחד מהנאשמים ישלם לבעל המלון פיצוי על סך 20 אלף שקלים. זאת, בעוד שלמלון נגרמו נזקים המוערכים בלמעלה משני מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

נקבע מותו של חתן פרס ביטחון ישראל שנפצע אנושות בהצתת המלון בעכו

לכתבה המלאה
אבי הר-אבן. טל ענבר, מערכת וואלה!
נספה בהצתה. אבי הר אבן/מערכת וואלה!, טל ענבר

"ייתכן והיה כעס מסויים על המצב הסוציו אקונומי - שהביא לביצוע העבירות"

גם עונשי המאסר שנגזרו על הנאשמים קלים בהתחשב בעבירות שביצעו שעונשן המירבי הינו 20 עד 25 שנות מאסר, בכך שעל מורשעים אחרים בפרשה נגזרו 33 עד 48 חודשי מאסר, וכן בהתחשב בשיקולי הרתעת הרבים מביצוע עבירות על רקע לאומני. "חוק המאבק בטרור נועד להתוות מדיניות ענישה מחמירה בעבירות טרור", טענה פרקליטות מחוז חיפה.

כל אחד משני הנאשמים הביע חרטה על מעשיו, וטען כי המעשים אינם אופייניים לו. סנגורם של הנאשמים, עורך הדין שאדי דבאח, טען טרם נגזר עונשם של השניים כי "מדובר בהיסחפות רגעית ולא מעשה מתוכנן". עוד הוסיף כי ייתכן והיה "כעס מסוים בנוגע למצב הסוציו-אקונומי, שהביא לביצוע העבירות". עם זאת הדגיש, "זאת מבלי לטעון שהמעשים היו לגיטימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully