וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הנבצרות ועונש מוות למחבלים אושרו בקריאה טרומית

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 17:15

הצעות החוק הפרטיות עברו במליאה. בתנועה לאיכות השלטון שעתרה לבג"ץ בדרישה להוציא את רה"מ נתניהו לנבצרות תקפו: "מדובר בחוק פרסונלי ולא חוקי"

חוק הנבצרות והצעת חוק עונש מוות למחבלים אושרו היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

ההצעת חוק הנבצרות קובעת כי נבצרות ראש הממשלה מלמלא את תפקידו יהיו אך ורק על פי הודעה לכנסת של ראש הממשלה או של הממשלה שהתקבלה ברוב של 75% מחבריה, וברוב של 90 חברי כנסת. כמו כן הצעת החוק מגדירה כי נבצרות ראש ממשלה משמעה אך ורק אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקיד ולא סיבה או גורם אחר.

בתנועה לאיכות השלטון שעתרה לבג"ץ בדרישה להוציא את נתניהו לנבצרות תקפו: "מדובר בחוק פרסונלי ולא חוקי. זהו ניסיון לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק ותוך כדי שמתקיים דיון בעתירת התנועה בבג"ץ בנושא הנבצרות של נתניהו עצמו".

מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אושרו בקריאה טורמית. מליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בהצעת החוק נכתב גם כי "בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה; החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף", זאת במטרה לבטל את האפשרות כי שופטי בג"ץ יכריעו בעתירה שבפניהם.
לפי ההצעה של ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, מי שגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה "לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי" - דינו מיתה.

הצעת החוק אושרה בכפוף לתנאי לפיו טרם קידומה הלאה היא תובא לדיון בקבינט המדיני ביטחוני
חברי יהדות התורה נעדרו מההצבעה אך הצעת החוק אושרה בשל תמיכת ישראל ביתנו והיעדרות רוב חברי האופוזיציה שחלקם נוכחים בהפגנה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully