וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד קורא למפכ"ל: "להתעלם מדבריו המסוכנים של בן גביר"

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 13:27

אחרי הקריאות של השר לביטחון לאומי ואלימות השוטרים בהפגנה בתל אביב הפציר ראש האופוזיציה במפכ"ל קובי שבתאי: "המפגינים מטובי בנינו, בן גביר מלהיט את השטח". השר לביטחון לאומי: "המפגינים זרקו אבנים על שוטרים"

בווידאו: ראש האופוזציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (רביעי) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להתעלם מהשר הממונה עליו איתמר בן גביר לאחר שהאחרון הורה לשוטרים למנוע חסימות כבישים במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית.

"אני קורא למפכ"ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה"ל", אמר לפיד. "הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם משרתים ואוהבים".

במקביל, בן גביר פרסם הודעה שבה טען כי המפגינים נהגו באלימות כלפי השוטרים ואף השליכו עליהם אבנים. "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון", אמר השר לביטחון לאומי.

"לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא", הוסיף בן גביר.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
לפיד/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

משעות הבוקר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מוחים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. מלבד הפגנות וצעדות, ארגוני המחאה חסמו כבישים ושיבשו את תנועת הרכבות כחלק ממה שהגדירו כ"יום השיבוש הלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעצר מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים ושוטרים בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

בנתיבי איילון בת לאביב, המפגינים פרצו מחסומים ושוטרים רכובים על סוסים נפרסו במקום והחלו לפנותם בכוח, תוך שימוש ברימוני הלם. "לא האמנו שהמשטרה תנסה לפגוע בנו ככה. המהפכה התחילה וצריך להתעורר", אמרה אחת המפגינות. המפגינים גם דיווחו על פציעות בשורותיהם.

המשטרה עצרה מפגינים גם בכביש 1 בחשד שתכננו להניח צמיגים בוערים. מפגינים נעצרו גם בצומת גומא שבגליל וגם במחלף אלישמע שבשרון. המשטרה אמרה כי היא עצרה מפגין בחיפה שתקף שוטר. בגלל המחאות, קצין הכנסת פנה לחברי הכנסת וביקש מהם להגיע למשכן דרך כביש 443. בין הקבוצות המשתתפות בהפגנות נכללות הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully