וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומאס פרידמן: נתניהו מנפץ את החברה הישראלית

הפרשן הפוליטי הבכיר של ניו יורק טיימס כתב כי "ישראל מעולם לא חוותה במקביל אינתיפאדה פלסטינית, אינתיפאדה של מתנחלים יהודים ואינתיפאדה אזרחית משפטית". לדבריו, ראש הממשלה מסכן את גורל הדמוקרטיה בישראל רק כדי להיחלץ ממשפט

נתניהו על ההתפרעויות אחרי הפיגוע בחווארה: "לא לקחת את החוק לידיים"/מערכת וואלה!

הפרשן הפוליטי הבכיר של ניו יורק טיימס תומאס פרידמן אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנפץ את החברה הישראלית". זאת על רקע קידום המהפכה המשפטית וגל הפיגועים והאלימות של מתנחלים בגדה.

"ישראל היום היא דוד מים עם הרבה יותר מדי אדים המצטברים בפנים, והברגים עומדים לעוף לכל הכיוונים", כתב בפתח מאמרו. "התקפות קטלניות של צעירים פלסטינים נגד ישראלים קורות במקביל להרחבת ההתנחלויות הישראליות ולהצתת כפרים פלסטינים על ידי מתנחלים, כמו גם להתקוממות עממית נגד ההפיכה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד הם מאיימים בהתמוטטות ממשל שכמותה עוד לא ראינו בישראל".

פרידמן ציין את ההתנגדות לתכנית גם בקרב בכירים לשעבר במערכת הביטחון וכן את האיומים בסרבנות מצד משרתי מילואים כמדד ל"חומרת המצב". לדבריו, "ישראל מעולם לא חוותה במקביל אינתיפאדה פלסטינית, אינתיפאדה של מתנחלים יהודים ואינתיפאדה אזרחית משפטית. זה החל עם הקמתה של הממשלה הימנית קיצונית של נתניהו".

בנימין נתניהו, ניר ברקת, יואב קיש, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו, ניר ברקת, יואב קיש, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא טען כי נתניהו, המציג במתק שפתיים את המהפכה המשפטית כ"רפורמה" בפני מנהיגים זרים, מוכן לסכן את המשך קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה רק עבור "משהו מאוד גדול, מאוד חשוב ומאוד אישי". לדבריו, "הוא מקווה ש'הרפורמה' המשפטית תוביל לסיום משפטו על הפרת אמונים, שוחד ומרמה, שעלול להוביל אותו לכלא".

במאמרו העמיד פרידמן בשורה אחת את גורלה של הדמוקרטיה בישראל וניצחון של אוקראינה במלחמה מול רוסיה. "זאת לא טעות. אני מאמין שאם אוקראינה תיפול לידי ולדימיר פוטין ואם ישראל תהפוך לדמוקרטיה מזויפת כמו הונגריה, כל העולם ילך לכיוון הלא הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully