וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בתקיפת מח"ט בנימין שוחררו ממעצר: "מסר גרסאות סותרות ושקריות"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 6:19

עורך הדין של החשודים טען כי אל"ם אלבז "התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית והתסיס את השטח לשווא" במהלך הפרעות בחווארה. השופט קיבל את החלטתו לאחר שהוצג בפניו סרטון "שאיננו עולה בקנה אחד, בלשון המעטה, עם גרסתו של המח"ט"

בווידאו: נזקי ההתפרעויות בחווארה, 27 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שלושת החשודים בתקיפת מח"ט בנימין אל"ם אליאב אלבז שוחררו ממעצר - כך קבע הערב (שני) בית משפט השלום בירושלים. "הסרטון שהוצג בפניי על ידי הסנגור איננו עולה בקנה אחד בלשון המעטה עם גרסתו של המח"ט", ציין השופט עמיר שקד. המשטרה הגישה ערעור להחלטה - שנדחה.

אלבז הותקף לכאורה אמש על ידי מתפרעים יהודים בחווארה, בזמן הפרעות שהתחוללו שם. עם זאת בית המשפט קבע כי "הדברים לא עומדים בהלימה עם תיאור האירוע כפי שתואר על ידי המח"ט". ארגון חוננו שייצג את החשודים טען כי אלבז "התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות".

מח"ט בנימין אליאב אלבז. דובר צה"ל
"התסיס את השטח לשווא". מח"ט בנימין/דובר צה"ל

החשודים נעצרו בגין תקיפת מח"ט בנימין, בעת שזה ניסה לעצור אותם לאחר שיידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. הם הכחישו את המיוחס להם, ולטענת עורכי דינם נוצר חיכוך עם המח"ט לאחר שהגיע למקום ההפגנה ו"כמעט דרס אותם".

שופט בית משפט השלום עמיר שקד ציין בהחלטתו כי "בשל הסרטון שהוצג בפניי על ידי הסנגור עולה אשר איננו עולה בקנה אחד בלשון המעטה עם גרסתו של המח"ט, דבר שצריך להתברר ולא בהכרח עת החשודים מאחורי סורג ובריח".

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו ייצגו את המתיישבים. עו"ד קידר מסר כי המשטרה לא הייתה מרוצה מהחלטת בית המשפט השלום, וכשפנו לבית המשפט המחוזי התברר כי הראיות החדשות "חלשות עוד יותר". עורך הדין הוסיף, "קיימות ראיות אובקטיביות ששוללות את גרסתו של המח"ט, ועל כן בשל חולשת הראיות דחה בית המשפט את ערר המשטרה והורה על שחרורם של המתיישבים".

נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
נזקי הפרעות בחווארה/אבי רוקח

עורכי הדין ביקשו לחזק את ידיהם של אנשי מג"ב, שלדבריהם "התנהלו בצורה מעוררת כבוד באירוע, ולעומתם מח"ט הגזרה התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות".

עו"ד נתי רום סיכם, "לשמחתי גם בית משפט השלום וגם בית משפט המחוזי החליטו לשחרר את מרשיי למעצר בית לאחר שקבעו כי טענת המח"ט אינה עומדת בהלימה לממצאים מהשטח, כולל סרטון מהאירוע עצמו שהצגנו. בשעה שהטרור משתולל מצופה מכוחות הביטחון להבחין בין אוהב לאויב ולהשיב את הביטחון לתושבי האזור".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום ראשון התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. מפקד החטיבה המרחבית שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מיידי האבנים. החשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי.

"צה"ל מגנה כל גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון. צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו אשר עושים לילות כימים לבטחונם של אזרחי ישראל ותושבי איו"ש. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ביהודה ושומרון ופועל בשיתוף פעולה, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת למצות את הדין עם העוברים על החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully