וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרת בזיהום: סין אישרה את התרחבות תחנות כוח פחמיות הגדולה ביותר מאז 2015

דן וייס

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 12:13

המדינה מזוהמת היתה עדה ב-2022 לגל חום ובצורת מהחמורים ביותר מזה שישה עשורים, מה שפגע בייצור החשמל מאנרגיית מים נקייה. הרשויות פנו במקום זאת להשתמש שוב בפחם האמין

סין אישרה בנייה נרחבת של תחנות כוח פחמיות חדשות, למרות התחייבותה לקצץ בפליטות הפחמן, כך עולה ממחקר חדש, שלפיו המדינה אישרה הקמה של שתי תחנות כוח פחמיות חדשות בשבוע ב-2022.

עוד עולה מהמחקר שפורסם היום (שני) על ידי המרכז למחקרי אנרגיה ואוויר נקי (CREA ) וגלובל אנרג'י מוניטור (GEM), כי סין אישרה ב-2022 את המספר הגבוה ביותר של תחנות כוח פחמיות חדשות מאז 2015.

"סין ממשיכה להיות יוצאת הדופן המשמעותית במגמה בהפחתת פיתוח של תחנות כוח פחמיות", אמרה פלורה שנואה, חוקרת ב-GEM. "המהירות שבה פרויקטים התקדמו משלב האישור לשלב הבנייה ב-2022 הוא מדהים. פרויקטים רבים צצים, מקבלים היתרים, משיגים מימון ומניחים אבן פינה בתוך חודשים ספורים", היא הוסיפה.

היקף הפליטות בסין גבוה פי יותר משניים לעומת ארצות הברית. אף שמנהיגי המדינה התחייבו בעבר לקצץ בפחם, התלות של המדינה במשאב היא אתגר עצום. ב-2022, סין העניקה היתרים לייצור של 106 ג'יגה ואט חשמל ב-82 אתרים, פי ארבעה מ-2021, על פי המחקר.

תחנות כוח מזהמות בסין. GettyImages
תחנות כוח פחמיות בסין/GettyImages
ערפיח בבייג'ינג, סין. ינואר 2017. רויטרס
ערפיח בבייג'ינג/רויטרס

סין היתה עדה ב-2022 לגל חום ובצורת מהחמורים ביותר מזה שישה עשורים, מה שפגע בייצור החשמל מאנרגיית מים נקייה. הרשויות פנו במקום זאת להשתמש שוב בפחם האמין. וכדי לעמוד בביקוש לחשמל, תחנות הכוח הפחמיות נאלצו להגביר את התפוקה, כששיא הצריכה היומית של פחם נרשם באוגוסט.

2021 לא היתה טובה יותר. בייג'ינג בתחילה סגרה מאות מכרות פחם ודחפה אחרים לקצץ ייצור. עם זאת, מחסור בחשמל ברחבי המדינה הוביל את הממשלה להורות למכרות "לייצר כמה פחם שרק אפשר".

על פי המחקר, התרחבות השימוש בפחם בסין לא צפויה להסתיים בקרוב. נהפוך הוא. מחברי המחקר מזהירים כי גם התרחבות מקבילה בשימוש באנרגיה מתחדשת לא תוכל לפצות על ההשפעה של הגידול בשימוש בפחם.

סין וארצות הברית הן שתי פולטות הפחם הגדולות בעולם. היקף הפליטות של סין גדל פי שלושה בשלושת העשורים האחרונים, על פי מחקר מ-2021. הנשי שי ג'ינפינג הודיע ב-2020 כי המדינה תהיה נקייה מפחם עד 2060, אך לא נראה כי ממשלה עושה מאמצים מיוחדים כדי לעמוד ביעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully