וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת חורמה במנגלים: כוח מיוחד ייאבק בזיהום האוויר בבייג'ינג

9.1.2017 / 14:45

בירת סין אפופת ערפיח רעיל והרשויות יוצאות למלחמה במזהמים, בין היתר בשריפת זבל ובפסולת רפואית. שלוש שנים אחרי "המלחמה בזיהום", חלקים גדולים מצפון המדינה עדיין נחנקים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בייג'ינג תקים כוח משטרה מיוחד למלחמה בעבירות סביבתיות כחלק מניסיונותיה של בירת סין מוכת הערפיח לשפר את איכות האוויר ולאתר גורמים מזהמים. הכוח החדש יפעל נגד מנגלים, שריפת זבל, פסולת רפואית ואבק כבישים. "הפרת התקנות היא תוצאה ישירה של פיקוח רופף וחוסר אכיפה של החוק", אמר ראש העיר בפועל של בייג'ינג, קאי קי, לפי סוכנות הידיעות שינחואה.

כמעט שלוש שנים אחרי שהחלה "המלחמה בזיהום", חלקים נרחבים מצפונה של סין סובלים מזיהום אוויר חמור, שפגע בערים מרכזיות כמו בייג'ינג, טיאנג'ין ושיאן. בעקבות זאת, תושבים רבים נאלצים להישאר במקומות סגורים. הערפיח המכסה ערים, מפריע לטיסות, לפעילות הנמלים ולבתי הספר, הוא תוצר של שימוש גובר בפחם בזמן החורף.

לקריאה נוספת בנושא
"אסור לחכות": יותר מ-5.5 מיליון מתים בכל שנה בעולם מזיהום אוויר
הערפיח בסין מתפשט: מיליונים קיבלו הוראה להישאר בבתיהם בשל הזיהום

ערפיח בבייג'ינג, סין. ינואר 2017. רויטרס
התושבים נאלצים להישאר בבתים. ערפיח בייג'ינג, החודש/רויטרס

הממשלה המרכזית הבטיחה להחמיר את הענישה של חברות ושל גורמים מקומיים שאחראים לחריגות בפליטת המזהמים. עם זאת, בעוד החקיקה הסביבתית בסין התגברה בשנים האחרונות, הרשויות מתקשות להקים את הצוותים הנדרשים כדי לאכוף את החוקים הללו.

לפי השר להגנת הסביבה צ'ן ג'ינינג, המשך התבססותה של סין על תעשיות מזהמות כמו פחם, במיוחד בצפון המדינה, מקשה על המאבק בזיהום. הוא אמר כי ששת המחוזות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהערפיח הרעיל, כולל בייג'ינג, צורכים שליש מכלל הפחם במדינה ופולטים כ-30-40% מכלל המזהמים – על אף שהם רק 7.2% מכלל שטחה של המדינה. עם זאת, הוא הבטיח כי סין תוכל לפתור את המשבר מהר יותר ממדינות המערב, כולל מגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ערפיח במחוז הנאן, סין. ינואר 2017. רויטרס
אנשים רוקדים למרות ערפיח, במחוז הנאן, החודש/רויטרס
ערפיח במחוז שאנדונג, סין. ינואר 2017. רויטרס
ערפיח במחוז שאנדונג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully