וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרוריסטים פחדנים": 2,000 חברי כנופיות הועברו למגה-כלא באל סלבדור

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:16

הכלא, שאמור להיות הגדול ביותר באמריקה, מורכב משמונה בניינים, בכל אחד 32 תאים שיכולים לאכלס מאה אנשים כל אחד. עם זאת, בתא בודד יש רק שני כיורים ושירותים אחד, ובתאים גם אין מזרונים

בווידאו: 2,000 אסירים ראשונים עברו למגה-כלא באל סלבדור/רויטרס

אל סלבדור העבירה אלפיים אנשים שמואשמים בחברות בכנופייה ל"מגה-כלא" חדש שנפתח באחרונה. העברת האסירים קרתה לאחר גל של מבצעים נגד כנופיות, שבהם עצרה המשטרה יותר מ-64 אלף אנשים, גם במחיר זכויות האדם שלהם.

בציוץ בטוויטר ביום שישי, נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, חגג את הגעתם של חברי הכנופיות לכלא, שמסוגל לאכלס 40 אלף אנשים, ואמור להיות הכלא הגדול באמריקה כולה. "עם שחר, במבצע בודד, העברנו את אלפיים החברים הראשונים ל"מרכז לריסון הטרור" (CECOT), אמר בוקלה. "זה היה הבית החדש שלהם, שם יחיו במשך עשורים, ללא היכולת לגרום לעוד נזק לאוכלוסייה".

אסירים בכלא אל סלבדור. רויטרס
אסירים חברי כנופיות בכלא החדש/רויטרס
אסירים בכלא באל סלבדור. רויטרס
אסירים חברי כנופיות מועברים לכלא החדש/רויטרס
אסירים בכלא באל סלבדור. רויטרס
אסירים חברי כנופיות בכלא החדש/רויטרס

בוקלה העביר צו שנוי במחלוקת בשנה שעברה, שמשעה זכויות מפתח, כמו הזכות עורך דין והזכות לתקשורת פרטית. היא מאפשרת למשטרה גם לבצע מעצרים בלי צו ובלי הסבר. עם זאת, הקמפיין זכה לתמיכה של הציבור הרחב. רבים אמרו כי האמצעי סייע בריסון כנופיות הפשע שאיימו על שכונות שלמות במשך עשורים.

מבקרי המהלך תהו מה יקרה לאסירים כשישוחררו, אך בולה אמר כי זה לא יקרה. "אנחנו מעלימים את הסרטן הזה מהחברה. דעו שלעולם לא תצאו מהכלא, אתם תשלמו על מה שאתם...טרוריסטים פחדנים", צייץ שר המשפטים גוסטבו ויאטורו.

הכלא, שממוקם 74 ק"מ מצפון-מזרח לבירה סן סלבדור, מורכב משמונה בניינים, בכל אחד 32 תאים שיכולים לאכלס מאה אנשים כל אחד. עם זאת, בתא בודד יש רק שני כיורים ושירותים אחד. מנהל בית הכלא, מסכת סקי על פניו כדי להגן על זהותו, אמר לכתבים גם כי בתאים אין מזרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully