וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים מאיים: מהשבוע הבא נתחיל בשביתות אזוריות

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 14:21

רן ארז טען כי משרד האוצר מציע תוספת שכר של 2% למורים ותיקים ו-500 שקלים, ואיים להחריף את העיצומים: "הצעה מבזה". מנגד, באוצר פרסמו את ההצעה, לפיה שכר המורים יעלה בין לפחות 300 שקלים לעובדים ותיקים, לעד 1,300 למתחילים

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים רן ארז איים הבוקר (ראשון) כי ארגונו יחל מהשבוע הבא בשביתות אזוריות במחאה על הצעת משרד האוצר להסכם הקיבוצי החדש, במסגרתו דרש תוספת של 30% בשכר של כל המורים בחינוך העל יסודי. לטענתו, האוצר מציע תוספת "מבזה" של 2% למורים ותיקים ו-500 שקלים ליתר המורים.

מנגד, במשרד האוצר פרסמו היום את ההצעה שהגישו לארגון המורים, לפיה השכר למורה מתחיל בעל תואר ראשון יהיה 9,800 שקלים בחודש במקום 8,500, ושכר של מורה בעל תואר שני יהיה 10,677 במקום 9,320.

למורים בעלי תואר ראשון ובעלי ותק של עד חמש שנים, יעלה השכר ב-1,021 עד 1,300 שקלים. למורים בעלי ותק של שש עד 10 שנים יתווספו 600 עד 945 שקלים למשכורת, מורים שמלמדים בין 11 ל-20 שנה יקבלו עוד 600 שקלים בחודש, ומורים ותיקים יותר יזכו להעלאה של בין 300 ל-470 שקלים.

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"הצעה מבזה". תיכון בתל אביב במהלך שביתה/ראובן קסטרו

החל מהיום, הארגון חידש את העיצומים. כחלק מהמאבק, הנחה הארגון את המורים שלא לתת ציונים לתלמידים, ולא לצאת לפעילות מחוץ לבתי הספר, בין השאר טיולים ותחרויות.

"משרד האוצר מחריב את החינוך העל יסודי והגיש הצעה מבזה שפוגעת במורים ובתלמידים, כנראה שאצלם הגרוש חשוב יותר מאיכות החינוך", תקף יו"ר ארגון המורים רן ארז ביום שישי. "לא נאפשר זאת. אנו מחדשים את המאבק ונחריף אותו עד לכדי שביתה כללית, מורי העל יסודי אינם הפקר".

מועצת התלמידים הארצית ביקשה הבוקר מארז לעצור את העיצומים שחודשו. "אפשר להמשיך את המאבק בדרכים אחרות שאינן פוגעות בתהליך החינוכי של תלמידי ישראל", כתבה במכתב ליו"ר ארגון המורים. "אנו גם מזמינים אותך להיפגש איתנו לשיח שיקדם את המטרות המשותפות שלנו, לא על הגב שלנו".

בתוך כך, איגוד הצהרונים הודיע כי ישבית בימים שלישי ורביעי את הצהרונים בירושלים מ-13:45 עד 17:00. לטענת הארגון, תנאי העסקה ירודים מובילים למחסור חמור בעובדות. עוד נטען כי במחצית מהצהרונים בבירה יש מחסור בכוח אדם.

"המדינה זנחה את עובדות הצהרונים. המחסור בעובדות הוא משבר לאומי ובירושלים - חמור במיוחד. אדישות העירייה למשבר לא ברורה", מסר האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully