וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק על המהפכה המשפטית: "חייל צריך לסרב פקודה שמתנוסס עליה דגל שחור"

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 21:28

ראש הממשלה לשעבר אמר את הדברים כשהתייחס למהלכי הקואליציה בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ". עוד הזהיר מכך שהמדינה תהפך בתוך שישה שבועות לדיקטטורה: "אם הם לא יעצרו, הציבור יצטרך לעשות מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת"

כנס עיתון הארץ בנושא המהפכה המשפטית בהשתתפות אהוד ברק/הארץ

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום (חמישי) כי חובתם של החיילים לסרב פקודה שעליה "מתנוסס דגל שחור". הוא הקביל זאת לשאלת הציות למשטר "בלתי לגיטימי בעליל", שהזהיר שישראל תקבל על עצמה אם תיושם המהפכה המשפטית. עוד אמר כי אם הקואליציה לא תעצור את מהלכיה, "אנחנו תוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה". את הדברים אמר בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ", הקרן החדשה ומכון זולת.

"כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זה חובתו", אמר ברק. "המקבילה האזרחית של זה פה". הוא הוסיף: "יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות, ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדראון עולם אלה שצייתו לפקודות, ואלה שנתנו את הפקודות".

אהוד ברק בטקס במלאת 45 שנה למבצע יונתן, מרכז פרס לשלום, 29 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חובתם של החיילים לסרב פקודה שעליהן "מתנוסס דגל שחור". ברק/ראובן קסטרו

עוד אמר: " אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך 6 שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת. הניסיון היסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת, אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully