וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור השירות, הפנסיה והטבות למילואים: צה"ל צפוי לקבל יותר מ-70 מיליארד שקל

25.2.2023 / 16:30

צה"ל יחלק את התקציב הצפוי בין היתר לתגמול חיילים עם שירות ארוך יותר, בין היתר על ידי העלאת המשכורות ללוחמים. עוד ייבחן מודל שירת קבע חדש, שבו יוכלו קצינים ונגדים לבחור בין מסלול פנסיה לשכר מוגדל. ומה עדיין לא נסגר?

בווידאו: דוח נציבת קבילות חיילים חושף מקרים משפילים, אלימים וחמורים בצה״ל/צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון, צה"ל ומשרד האוצר סיכמו על שורת שינויים בתגמול המשרתים בצה"ל במסגרת דיון בתקציב משרד הביטחון. צה"ל צפוי לקבל כ-70 מיליארד שקלים. בין היתר הוחלט להאריך שירות לחיילים שמשך זמן ההכשרה שלהם ארוך יותר, ובהתאם לתגמל אותם כספית. עוד הוחלט כי יהיו חיילים שאורך השירות שלהם יתקצר לשנתיים. בנוסף, ייבחן מודל שירות קבע חדש לקצונה צעירה, בה יוכלו הקצינים והנגדים לבחור במסלול פנסיה או שכר מוגדל.

אחת מההחלטות שהתקבלו הייתה העלאת שכר למשרתי הסדיר בקרבי. בהתאם לכך, חייל חובה שישרת זמן ארוך יותר יקבל תגמול גדול יותר. בנוסף הוחלט לעגן בחוק מתן תנאים טובים יותר למשרתים במילואים.

פתיחת מיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה 30 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
שירות החיילים הקרביים יקוצר או יוארך בהתאם להכשרה שקיבלו/דובר צה"ל

החלטה נוספת שהתקבלה היא יישום מודל של שינוי אורך השירות לחלק מהמשרתים בסדיר, כשהדגש הוא ליחידות הקרביות. כפי שעלה בדיון, העיקרון המוביל הוא צורכי הצבא: "ננסה למצוא איזון בין משך ההכשרה וזמן אפקטיבי בשבילה".

לפי המודל, כל יחידה שבה תהיה הכשרה ארוכה יידרשו החיילים ל-36-32 חודשים. אם יישארו יותר יקבלו תגמול נוסף. לעומתם, יהיו חיילים לא קרביים שישרתו 26 חודשים. "העיקרון הוא לגייס את החיילים ל-32 חודשים ואז בהתאם לשיבוץ ולהכשרה לקצץ או להאריך את משך השירות". "המצב הדמוגרפי בישראל מאפשר ראייה רחבה ולמצות טוב יותר את הפוטנציאל שטמון בנוער".

עוד בוואלה!

מ"פ שאיים באונס ונגד שאמר: "שכל ההומואים ישרפו": תלונות החיילים בצה"ל

לכתבה המלאה
בסיס חיל האוויר "חצרים" בזמן ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
קצינים יוכלו לבחור בין מסלול פנסיה או שכר מוגדל/ראובן קסטרו

עוד סוכם על החלת פיילוט ראשוני שבו יוצע למשרתי הקבע לבחור באחד משני מסלולים: הגדלת שכר או פנסיה. הפיילוט ייושם באופן מצומצם ויופקו ממנו לקחים לאורך הזמן.

בדיון הוזכר נושא הפנסיה הצוברת, אותה החל צה"ל ליישם ב-2004. "כעת זה מוסדר ומאפשר לכל משרת קבע שיוחתם במסלול פנסיה צוברת להבין מה הוא מקבל", נמסר. "זה מייצר וודאות ומצמצם חוב אקטוארי שעונה לצרכים של האוצר". הצדדים ייצרו מנגנון לפיו אחרי גיל 60 יובטח כי תנאיה לא יפגעו במשרתים, והדבר יעוגן בחוק ולא בהסכם שהיה עד עכשיו. נושא שטרם סוכם באופן סופי הוא נושא הפנסיה התקציבית שיקבלו המשרתים מגיל פרישה ועד גיל 60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully