וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות חקרו את הכדור המסתורי שנשטף אל חופי יפן - ומצאו מה זה

25.2.2023 / 23:57

שוטרים סגרו את החוף בהממטסו כדי לחקור את הכדור הגדול והמסתורי שנשטף לשם. ברשת סבורים שמדובר במכשיר ריגול אבל לא פסלו גם ביצת דינוזאור או גודזילה ענקית - וזה לא הדבר המופרך ביותר שחשבו עליו, אולם לבסוף נפתרה התעלומה

בווידאו: כדור מתכת מסתורי נשטף לחוף ביפן/רויטרס

משטרת יפן סגרה את חוף הים בהממטסו, עיר דרומית במרחק של כ-250 קילומטרים מטוקיו, לאחר שתושב האזור דיווח על כדור מסתורי דמוי ביצה שהופיע ביום בהיר על החוף. המשטרה החלה בחקירת הכדור המתכתי שהגיע ממקור לא ידוע ביום שלישי האחרון.

לפי דובר המשטרה, החפץ שנמצא הוא כדור בקוטר של כ-120 ס"מ שעשוי מברזל מכיוון שיש לו ציפוי של חלודה. גורמים רשמיים הגבילו את הגישה בטווח של 200 מטרים סביב האובייקט במשך רוב שעות היום, כאשר צוותי חבלה נראו בודקים את הכדור. צילום רנטגן קבע מאוחר יותר שהאובייקט חלול ואין סכנת פיצוץ, כשההגבלות הוסרו בסביבות השעה 16:00, כך דיווחו ב-Fuji News Network.

כדור מסתורי נשטף על החוף ביפן. Twitter/NHK, צילום מסך
מה זה יכול להיות?!/צילום מסך, Twitter/NHK
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כדור מסתורי נשטף על החוף ביפן. Twitter/NHK, צילום מסך
כדור מסתורי נשטף על החוף ביפן/צילום מסך, Twitter/NHK

ב-Vice News מעריכים שהחפץ הוא בסך הכל מצוף עגינה - שכן יש לו בליטה שמאפשרת חיבור לגורם כלשהו. על אף שזה אכן הפתרון ההגיוני ביותר, התגלית המוזרה עוררה שלל תיאוריות ברשתות החברתיות. רבים מיהרו לקשר בינו לבין בלון הריגול הסיני בארה"ב ולשאר אובייקטים לא מזוהים שנמצאו מרחפים בשמיים בזמן האחרון. המשטרה היפנית בישרה שביקשה מגורמים מקומיים האחראיים על ניהול החוף לאסוף את הכדור.

"ביצי גודזילה"

הכדור המסתורי עורר כמובן גם תיאוריות קונספירציה מעט הזויות - בעיקר כי הוא עדיין נותר בגדר תעלומה. יש שהעלו סברה לפיה מדובר בביצה של דינוזאור. היו גם ששייכו את "הביצה" למפלצת הבדיונית המפורסמת ביפן, גודזילה.

מספר חובבי קונספירציות טענו שהאובייקט נראה כאילו הגיע מהסרט "ספרה" (Sphere), מותחן פנטזיה מ-1998 המבוסס על רב המכר של מייקל קריטון ("פארק היורה") באותו השם. "אם המדע הבדיוני לימד אותנו משהו, זה שמישהו הולך לגעת בדבר הזה, היד שלו תעבור ליקום מקביל וכל הגיהנום ישתחרר", ציין כותב "וול סטריט ג'ורנל", פול וינה.

דמות ציבורית יפנית אחת, קמע חצוף בשם צ'יטאן, הרחיקה לכת ואמר בעצם, "C'est moi. - זה אני. "כדור ברזל בגודל של כ-1.5 מטר, נמצא בשיזואוקה", כתבו מפעילי הקמע בטוויטר, "זה יכול להיות אני."

אז מה זה באמת?

לאחר צילום רנטגן אישרה המשטרה כי לא מדובר בחומר נפץ. זו הייתה רק גרוטאת מתכת גדולה וכדורית - תזכורת לכך שהאוקיינוסים, כמו השמים, מלאים מסתורין ואשפה. "הכדור יגרס בסופו של דבר", אמר הירויוקי יאגי, פקיד בלשכת ניהול הנהרות והחופים של מחוז שיזווקה, בשיחת טלפון ביום שישי עם הניו יורק טיימס, והוסיף כי הרשויות הקצו חברה מקומית שתחזיק בו לעת עתה.

הפרשנות המילטריסטית שיקפה אל הממצא שיקפה את המתחים הגיאופוליטיים באזור. בסוף השבוע האחרון נחת טיל צפון קוריאני במים ממערב ליפן, ובתחילת החודש בלון ריגול סיני מעל ארצות הברית הוביל למשבר דיפלומטי וגלל שלל תצפיות על אובייקטים מעופפים. לכן לאחר שהצילומים מהחוף הופיעו ברשת, רבים העריכו שמדובר במצוף ריגול.

זה היה, כמובן, מצוף רגיל ולא אובייקט ריגול, אמרו מומחים. "זה רק מצוף רגיל", אמר בראיון אוקיינוגרף ממכון סקריפס לאוקיאנוגרפיה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. ד"ר סנד אמר שמצופים כאלה זמינים באופן נרחב לרכישה מקוונת וניתן לראותם בפינטרסט. אוקיאנוגרפים משתמשים בסוגים שונים של מצופים לסוגים רבים של מחקר ובדרך כלל צובעים אותם בצבעים עזים, עם שם או מספר טלפון, לעתים קרובות מחברים אור או פנס מהבהב כדי לעזור לעקוב אחר הציוד היקר המחובר אליהם.

מצופים הדומים לזה שנמצא ביפן עשויים בדרך כלל מפלדה ומשמשים לעתים קרובות לעגינה של ספינות בנמלים או בים. הם בדרך כלל צפים על פני השטח, בניגוד למצופים אחרים שיכולים לעמוד בלחצים של מים עמוקים יותר. ד"ר סנד אמר שהתגובה למצוף שנמצא ביפן נראתה לו קצת מוזרה, לאור השימוש הנפוץ במכשירים כאלה בחקר האוקיינוסים ובספנות ימית. "אולי כולם פרנואידים בגלל הבבלונים", הוא העריך.

מצופי מחקר דומים נשטפו לחוף בסנטה ברברה, קליפורניה ומיאמי בשנים האחרונות, אמר ד"ר סנד ובמקרים אלה, מספרי טלפון שהופיעו עליהם הפנו במהירות את הרשויות אל החוקרים. אבל השלטונות ביפן לא הצליחו לקבוע מהיכן הגיע המצוף או מי הבעלים שלו, מכיוון שהחלק החיצוני שלו היה חלוד מדי ולא היו לו סימנים גלויים, אמר מר יאגי מלשכת ניהול החופים.

העובדה שהמצוף לא היה מכוסה בקונכיות או אצות מעידה על כך שהוא כנראה לא הגיע ממקום רחוק מאוד, אמר שיגרו פוג'ידה, מומחה לפסולת ימית באוניברסיטת קגושימה בדרום יפן. הוא אמר שהניחוש הטוב ביותר שלו זה שהמצוף תוכנן לעגן ספינה או חפץ כבד אחר. הוא כנראה לא שימש למטרות מדעיות, מכיוון שהוא היה גם לא צבוע וגם גדול יותר ממצופי המחקר ששוטפים בדרך כלל את החוף, הוסיף פרופסור פוג'ידה. "המצופים האלה הם קצת יותר גדולים מכדורסל", אמר, "לא גדולים כמו זה".

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • כדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully