וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 5 הרוגים ו-50 נעדרים בהתמוטטות מכרה פחם

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 15:33

"ראיתי שהמצב מידרדר יותר ויותר, והחל להתארגן פינוי, אך זה היה מאוחר מדי. ההר כבר קרס", אמר אחד הכורים שניצל בתאונה במונגוליה הפנימית. ברשתות החברתיות פורסם סרטון שבו נראה הרגע שבו התמוטט ההר

בווידאו: 4 הרוגים וכמעט 50 נעדרים במכרה בסין/רויטרס

חמישה בני אדם נהרגו בהתמוטטות של מכרה פחם אתמול במונגוליה הפנימית, שישה נפגעו ולפחות 49 כורים נעדרים, כך על פי דיווח בתקשורת הממלכתית הסינית.

"בדיוק התחלתי לעבוד ב-1:15 בצהריים, כשהבנתי שהאבנים נופלות מההר", אמר כורה שמשאושפז בבית חולים לערוץ CCTV הבוקר. "ראיתי שהמצב מידרדר יותר ויותר, והחל להתארגן פינוי, אך זה היה מאוחר מדי. ההר כבר קרס".

נשיא סין שי ג'ינפינג הורה על מבצע חילוץ, אך מפולת שנייה אמש שיבשה את הניסיונות למצוא שורדים. "אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ אפשרי למצוא את הנעדרים ולטפל בפצועים", אמר הנשיא. ראש הממשלה לי קשיאנג דרש לפתוח בחקירה לגבי סיבת ההתמוטטות.

מכרה פחם קרס במונגוליה הפנימית. טוויטר, צילום מסך
זירת התאונה/צילום מסך, טוויטר
צוותי חירום בזירת התמטוטטות מכרה במונגוליה הפנימית, 22 בפברואר 2023. טוויטר, צילום מסך
צוותי חילוץ והצלה מגיעים לזירה/צילום מסך, טוויטר
מכרה פחם קרס במנוגוליה הפנימית. טוויטר, צילום מסך
זירת התאונה/צילום מסך, טוויטר

מונגוליה הפנימית היא האזור המוביל בייצור פחם בסין. 300 לוחמי אש, 60 כבאיות ושישה כלבי גישוש הגיעו לזירת התאונה החיום לסייע בחיפוש אחרי כורים לכודים.

המכרה התת-קרקעי נהפך למכרה פתוח (open-pit) ב-2012, על פי התקשורת הממלכתית. העבודה במכרה הושעתה במשך שלוש שנים, והחלה שוב באפריל 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully