וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע במעלה אדומים: פלסטינית ניסתה לדקור מאבטח - ונורתה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 8:30

ברקע המתיחות הביטחונית, החשודה הגיעה לכניסה לעיר כשבידה סכין והתקדמה אל המאבטחים, שביצעו ירי לעבר רגליה ונטרלו אותה. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב קל

תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ של משמר הגבול שפעלו בהכוונת שב"כ לסיכול מבוקשים בקסבה של שכם. פברואר 2023/דוברות משטרת ישראל

פלסטינית נורתה הבוקר (חמישי) בכניסה למעלה אדומים לאחר שלפי החשד ניסתה לבצע פיגוע דקירה. מחקירת האירוע עולה כי היא הגיעה למקום כשבידה סכין והתקדמה אל המאבטחים - שירו לעבר רגליה. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבה קל.

האירוע התרחש ברקע המתיחות הביטחונית, בין היתר אחרי המבצע של כוחות הביטחון אתמול בשכם, שבמהלכו נהרגו 11 פלסטינים. הלילה שש רקטות שוגרו מרצועת עזה לערי הדרום. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. חמש מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות לירי. בתגובה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה.

הסכין ששימשה לניסיון דקירה במחסום, מעלה אדומים, 23 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
ניסתה לדקור - ונורתה. הסכין שהייתה בידי החשודה/דוברות משטרת ישראל

שני שיגורים נוספים זוהו מהרצועה, מבלי שהופעלה אזעקה. בצה"ל בודקים אם מדובר בירי נ"מ. בג'יהאד טוענים ששיגרו רקטות כבדות במיוחד מסוג "באדר 3", תוצרת איראן, עם ראש נפץ קרבי של יותר מ-200 קילוגרם.

בצה"ל הודיעו כי מסוקים תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים. לפי צה"ל, המתחם הצבאי ממוקם בסמוך למרפאה, מסגד, בית ספר ובית מלון.

אתמול פשטו כוחות הביטחון על שכם, והרגו כמה מחבלים מהג'יהאד האסלאמי ומ"גוב האריות" שהתבצרו במבנה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, 11 בני אדם נהרגו וכמאה איש נוספים נפצעו. לפי גורמי ביטחון, המחבלים שחוסלו תכננו פיגועים והיו מעורבים בין היתר בפיגוע שבו נפל הלוחם עידו ברוך. לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מבכירי הארגון כותרו על ידי הכוחות וחמושים נוספים שהתקרבו לזירה חוסלו אף הם. גורמי רפואה פלסטיניים אמרו כי בין ההרוגים גבר בן 66, שמת משאיפת גז מדמיע, ונער בן 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully