וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבצע בשכם: 6 רקטות נורו מעזה לישראל - צה"ל תקף ברצועה בתגובה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 7:27

התרעות נשמעו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. כיפת ברזל יירטה חמש רקטות, ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח. הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות לירי, וטען כי שיגר רקטות מיוחדות תוצרת איראן. חיל האוויר הפציץ בתגובה אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס ומתחם צבאי של הארגון

בווידאו: חילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים מגוב האריות בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שש רקטות שוגרו הלילה (חמישי) מרצועת עזה לערי הדרום. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. חמש מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. זאת, אחרי מבצע צה"ל אתמול בשכם, בו נהרגו 11 פלסטינים. הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות לירי. בתגובה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה.

שני שיגורים נוספים זוהו מהרצועה, מבלי שהופעלה אזעקה. בצה"ל בודקים אם מדובר בירי נ"מ. בג'יהאד טוענים ששיגרו רקטות כבדות במיוחד מסוג "באדר 3", תוצרת איראן, עם ראש נפץ קרבי של יותר מ-200 קילוגרם.

בצה"ל הודיעו כי מסוקים תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים. לפי צה"ל, המתחם הצבאי ממוקם בסמוך למרפאה, מסגד, בית ספר ובית מלון.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה
23.3.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת צה"ל בעזה, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יעדי חמאס שהותקפו על ידי צה"ל בעזה
23.2.23. דובר צה"ל
האתר לאמצעי לחימה של חמאס שהותקף בעזה, הבוקר/דובר צה"ל

אתמול פשטו כוחות הביטחון על שכם, והרגו כמה מחבלים מהג'יהאד האסלאמי ומ"גוב האריות" שהתבצרו במבנה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, 11 בני אדם נהרגו וכמאה איש נוספים נפצעו. לפי גורמי ביטחון, המחבלים שחוסלו תכננו פיגועים והיו מעורבים בין היתר בפיגוע שבו נפל הלוחם עידו ברוך. לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מבכירי הארגון כותרו על ידי הכוחות וחמושים נוספים שהתקרבו לזירה חוסלו אף הם. גורמי רפואה פלסטיניים אמרו כי בין ההרוגים גבר בן 66, שמת משאיפת גז מדמיע, ונער בן 14.

יעדי חמאס שהותקפו על ידי צה"ל בעזה
23.2.23. דובר צה"ל
מתחם צבאי שהותקף וממוקם ליד מסגד ובית ספר/דובר צה"ל
עשן מיתמר מצמיגים שהובערו בעימותים בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים, שכם, 22 בפברואר 2023. רויטרס
העימותים בשכם, אתמול/רויטרס

הפשיטה על הבית יצאה לדרך בעקבות מידע שהעביר שב"כ, ובפעולה השתתפו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל. גורם צבאי בכיר אמר כי יש היערכות לפיגועי נקמה ותגובה מעזה אחרי איומים של ארגוני הטרור הפלסטיניים.

"ההתנגדות בעזה צופה בפשעים המתגברים של האויב נגד עמנו בגדה המערבית, וסבלנותה אוזלת", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס. הרשות הפלסטינית גינתה את הפשיטה. "אנחנו קוראים להפסקת ההתקפות הנמשכות נגד עמנו", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן.

במקביל לאיומי חמאס, המשטרה הודיעה כי החליטה להעלות את רמת הכוננות מחשש לאירועי נקמה. לפי הודעת המשטרה, יושם דגש על יישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully