וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שהאם החשודה בפציעת בנה לוקה ב"תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 19:10

צוות בית החולים בו טופל התינוק חשד שמדובר בתופעה לאחר שניסה למצוא סיבה לבעיותיו הרפואיות, וכשהבחין בהתנהגות חריגה של האם כלפיו. לפי שעה האם שוהה במעצר בית והורחקה מהתינוק לפי החלטת בית המשפט. "האם פגעה באופן מכוון בתינוק שלה. חשוב שתהיה מודעות לתופעה"

בווידאו: הארכת מעצר פרשת התעללות בגן תל אביב/מערכת וואלה!

חשד שהאם מבני ברק החשודה בפגיעה בבנה בן השנה לוקה בתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח - כך לפי פרופ' רז סומך, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים ספרא בשיבא, בה מאושפז הפעוט. הוא מסביר כי מדובר בתופעה קלינית שבאה לידי ביטוי בצורות שונות, כשבמקרה הנוכחי נראה כי האם ניסתה לייצר מחלה שלא קיימת בבנה בצורה מכוונת. "חשוב שתהיה מודעות לתופעה", הוא מדגיש.

הדיווח על המקרה התקבל מבית החולים לאחר שהצוות הרפואי הבחין בהתנהגות חריגה של האם. היא נעצרה בחשד להתעללות בחסר ישע ושוחררה למעצר בית. מצבו של בן השנה קל. "מדובר בתינוק בן שנה ששוקל 5 קילו, שהגיע לבית החולים עקב זיהומי עור חוזרים ואי עלייה במשקל", סיפר פרופ' סומך.

"חיפשנו סיבה רפואית לממצאים הקליניים", הוא ממשיך. "מצאנו ריבוי חיידקים בדם שלא אופיניים ברפואת ילדים, חיידקים שנוגעים להיגיינה. הצוות חשד שהייתה פגיעה מבחוץ, ועלתה אפשרות של הזנחה. בנוסף לכך ראינו אינטראקציה לא תקינה בין האמא לתינוק".

פעוט מאושפז בבית החולים. ShutterStock
פעוט מאושפז בבית החולים/ShutterStock

הוחלט לפעול בעניין תוך ניסיון לכבד את האם, כשבראש ובראשונה חשוב היה לדאוג לביטחון הילד. הצוות הרפואי פנה לעובדת סוציאלית ולמשטרה בטענה שיש חשד סביר לפגיעה בקטין חסר ישע. "לפי הוראת בית משפט ניתן היה לתעד את המעשים, ואלה דיברו יותר מהכל. ראינו זיהומי עור מאוד משמעותיים שניתן היה להסביר באמצעות התיעוד".

לדבריו, התינוק מאושפז כעשרה ימים בבית החולים, והם עדיין "נזהרים באבחנות". עוד הסביר כי האם צריכה לעבור טיפול בעצמה, וכי בית החולים לא יאפשר לשחרר את התינוק עד שלא יבטיחו הפרדה בינו לבינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully