וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק החמץ אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 16:17

החוק שקודם על ידי משה גפני מיהדות התורה אושר בתום דיון סוער. לפי החוק, תאסר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. הצעת החוק עוררה בעבר ביקורת חריפה מצד גורמים פוליטיים אך בסיעות הדתיות והחרדיות הסבירו שלולא החלטת בג"ץ לא היה כל צורך בחקיקה כזו

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון הכנה לתקציב המדינה_13.02.23/לע"מ

חוק החמץ אושר היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת. זאת, בתום דיון שהתקיים במעמד המליאה. את הצעת החוק קידם ח"כ משה גפני מיהדות התורה, והיא קובעת כי יחול איסור על הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים.

בשבוע שעבר הייעוץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא יתנגד להצעת חוק החמץ, שאושרה קודם לכן בוועדת שרים לחקיקה. לטענתו, ההצעה "מעוררת קשיים חוקתיים ניכרים" ויש לבחון יחד עם משרדי הממשלה "פתרונות חלופיים מבלי שיהיה בהם כדי לפגוע יתר על המידה בזכויות החולים".

משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בדיון על הבנקים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
החוק אושר בקריאה טרומית בכנסת. גפני/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

הצעת החוק מבקשת לתת מענה לפסיקת בג"ץ לפיה לבתי החולים אין סמכות למנוע הכנסת חמץ, לחפש מזון בתיקים או להעיר למבקרים על כשרות המזון. הצעת החוק של גפני קובעת כי ייאסר על בתי חולים להכניס או להחזיק חמץ בפסח, אלא אם מדובר בבית חולים שאינו משרת את המגזר היהודי ולא מחזיק בתעודת כשרות לאורך השנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במשך אלפי שנים, מאז יצאו בני ישראל ממצרים, שמר העם היהודי באדיקות רבה את חג הפסח והלכותיו. גם בזמנים קשים ואפלים בהיסטוריית העם היהודי, בהם גזרו על היהודים שלא לקיים מצוות - כגון תקופת האינקוויזיציה והשואה - שמר העם היהודי במסירות נפש ממש, שלא לאכול חמץ בחג הפסח, ואין כל סיבה שבמדינת היהודים לא יתאפשר לחולים לשמור על כשרות בפסח".

הצעת החוק עוררה בעבר ביקורת חריפה מצד גורמים פוליטיים אך בסיעות הדתיות והחרדיות הסבירו כי לולא החלטת בג"ץ לא היה כל צורך בחקיקה. הצעת החוק תקודם, ככל הנראה עוד לפני חג הפסח, והיא חלק מההסכם הקואליציוני שנחתם עם ש"ס, יהדות-התורה ושאר סיעות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully