וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקב, חושף ויורה - מבלי שיאיישו אותו: זהו תוקף הצוללות

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 11:03

במיזם משותף לתעשייה האווירית ולאיחוד האמירויות נחשף כלי טיס בלתי מאויש שמיועד לאיסוף מודיעין, מעקב אחרי כלי שיט ותקיפת צוללות אויב: "אירוע היסטורי של שיתוף פעולה ישראלי-אמירתי". צפו

בווידאו: כלי שיט לא מאויש חושף ותוקף צוללות וכלי שיט אויב/תע"א

אחד מלקחי מלחמת אוקראינה-רוסיה הוא הגברת המעורבות הרובוטית בשדה הקרב רווי האש, לרוב חסר אבחנה והעלאת ההגנה על הכוחות. בהתאם לכך, התעשייה האווירית, וחברות EDGE ו-ADSB הציגו לראשונה בתערוכה באבו-דאבי כלי שיט בלתי מאויש (כשב"ם) למגוון יישומים צבאיים ומסחריים, שמצויד בחיישנים, בסונאר ובמערכות הדמיה שישולבו במערכת אחודה של פיקוד ובקרה ויופעלו מרחוק, באופן אוטונומי למחצה או מלא, שאינו מצריך כלל התערבות אנושית.

התצורה הצבאית של כלי השיט הבלתי מאויש כוללות יכולות איסוף מודיעין, מעקב אחרי כלי שיט ועל פעילות בקרבת החוף, תצפית, סיורי גבולות וחופים, אמצעי אבטחה ימיים, זיהוי מוקשים, איתור צוללות ולוחמה נגד צוללות. יכולת נוספת מיוחדת כוללת פריסת פלטפורמות לכלי המראה ונחיתה אנכיות.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, בירך: "הדגמת כלי השיט הבלתי מאויש הינה אירוע היסטורי. לראשונה מגיע שיתוף פעולה ישראלי-אמירתי לכדי מוצר טכנולוגי מתקדם שכולל בתוכו מערכות אוטונומיות ורובוטיקה. המימוש המשותף מתבצע באיחוד האמירויות ומשלב את הידע הטכנולוגי הטוב ביותר של שתי החברות המומחיות, הימית והמסחרית EDGE ו-,ADBS ביחד עם התעשייה האווירית".

תוקף צוללות רובוטי. תע"א, אתר רשמי
כלי השיט הבלתי מאויש בפעולה/אתר רשמי, תע"א

מנכ"ל ADSB דיוויד מאסי הוסיף: "אנו גאים בעשייה עם שותפיה לפיתוח ספינה חסכונית ואוטונומית להגנת חופים ונמלים (MCM) אשר ממזערת סיכונים לאנשי צוות וניתנת לייצור מהיר יותר באופן משמעותי, לעומת כלי שיט גדולים ובהתאם לצורכי הלקוח".

חשוב לציין כי המערכת החדשה הוצגה כשנה לאחר חתימה על הסכם שיתוף פעולה מסחרי בין החברות, שבמסגרתו תמנף EDGE את יכולותיה של ADSB, המספנה האזורית המובילה בתכנון, בייצור, בתחזוקה, ובהסבות של כלי שיט וכלים מסחריים. ADSB תכננה את הפלטפורמה, שילבה את מערכות הבקרה והמטע"דים (מטענים ייעודיים) על סיפון כלי השיט ופיתחה את קונספט הפעולה. התעשייה האווירית פיתחה וסיפקה את מערכת הבקרה האוטונומית ושילבה מגוון מטע"דים ייעודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully