וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד שר המשפטים לוין: "איום בפיטורים לא ירתיע אותי"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 21:26

בהרב מיארה הגיבה לדברי שר המשפטים שרמז כי קיימת האפשרות שתפוטר ואמרה כי איומים לא ירתיעו אותה ממילוי תפקידה. מוקדם יותר תקף לוין את היועצת המשפטית ואמר כי באחריותה לייעץ לממשלה - ולא להכשילה. "עליה לפעול עם השר, לעבוד יחד איתו ולא מאחוריי גבו"

בווידאו: לוין נגד היועמ"שים: "אין לכם עציצים במשרד כי השר הוא העציץ שלכם"/ערוץ כנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגיבה הערב (שלישי) לדברי שר המשפטים יריב לוין שרמז כי קיימת האפשרות שתפוטר. "איום בפיטורים לא ירתיע אותי ממילוי התפקיד", אמרה. מוקדם יותר היום לוין אמר כי תפקידה של היועמ"שית הוא לייעץ לממשלה - ולא להכשילה. "עליה לפעול עם השר ולעבוד יחד איתו, ולא מאחוריי גבו". הקרב בין בהרב ללוין

היועמ"שית הביעה בחודש שעבר את התנגדותה למהפכה המשפטית, ולפני יומיים התירה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להרגעת הרוחות בכל הקשור לתוכנית. עם זאת, היא הדגישה כי כל מעורבות של נתניהו במהפכה המשפטית אסורה, ונמצאת בגדר ניגוד עניינים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"לא נרתעת מהאיומים". בהרב מיארה/שלומי גבאי

נתניהו בתגובה תקף את בהרב מיארה ומטעמו נמסר כי הוא "לא חיכה למכתב של היועמ"שית כדי לקרוא להרגעת הרוחות. הוא עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש". עוד נמסר, "לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".

גם בוועידת הנשיאים בירושלים נתניהו ביקר את היועמ"שית. "אני מנוע להביע את עמדתי בנוגע למתיחות בישראל, כי יש עליי צנזורה, השתיקו אותי", אמר ברמיזה להסדר ניגוד העניינים, "כי מי אני, בסך הכול רק ראש הממשלה. זו מציאות גרוטסקית שבה אני לא יכול לעשות דבר כדי להתערב במתיחות בישראל".

עוד בוואלה!

היועמ"שית: מותר לנתניהו להרגיע את הציבור בענייני המהפכה המשפטית; רה"מ: לא חיכיתי לאישור

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא חיכה לאישור". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית בייניש אמרה כי אנו מצויים באחת מנקודות השיא וקיימת סכנה ממשית למערכת המשטרית שאנו מכירים מקום המדינה. "הבסיס ממדינת ישראל מיום הקמתה נשענת על שני אדנים: מדינה יהודית בית לעם ההודי ומדינה דמוקרטית שהצהירה על עצמה ככזאת עוד בהכרזת העצמאות", אמרה ."מסתבר שעכשיו עלו לשלטון מי שקבעו שהבעיה שהיחידה שצריך מייד לפתור לאלתר זה הרכב השופטים ושינוי בתי המשפט. למעשה זאת אינה רפורמה לשינוי בתי המשפט זאת רפורמה לשינוי שיטת המשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully