וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנתיים מאסר לבכיר הג'יהאד האסלאמי שמעצרו הוביל למבצע עלות השחר

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 19:53

בית המשפט הצבאי קיבל את הסדר הטיעון עם בסאם א-סעדי, שהורשע בהסתה: "קרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים". מעצרו של מנהיג ארגון הטרור ביו"ש, שתועד נגרר על הרצפה על ידי לוחמים, היה בין הגורמים לתסיסה שהביאה למבצע של צה"ל בעזה בשנה שעברה

בווידאו: המחבל שמעצרו הוביל למבצע עלות השחר מואשם מתן סיוע לאויב והסתה/שלומי הלר

בית המשפט הצבאי קיבל היום (שלישי) את הסדר הטיעון עם בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי שמעצרו הוביל למבצע עלות השחר, וגזר עליו 22 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי.

מנהיג ארגון הטרור ביו"ש הורשע, לפי הודאתו, בעבירות הסתה, התחזות והתאחדות בלתי מותרת. לפי כתב האישום, א-סעדי פעל יחד עם אנשים נוספים לבסס את פעילות הארגון במסגרת הזרוע הסטודנטיאלית, וקרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים.

באסם א-סעדי, 16 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
באסם א-סעדי, 16 באוגוסט 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד נכתב כי כשהגיעו כוחות הביטחון לעצור אותו, הזדהה א-סעדי כאדם אחר, בניסיון להימלט. מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, שתועד נגרר על הרצפה על ידי הלוחמים שעצרו אותו, היה בין הגורמים לתסיסה שהביאה למבצע "עלות השחר".

בתיעוד המעצר שהפיצו הפלסטינים נראה א-סעדי רץ עם כוח צה"ל כשידיו ורגליו אינן אזוקות, מועד ונופל על הקרקע. לאחר מכן הוא התרומם, וכעבור זמן מה נראה בסרטון כי הוא נגרר על הרצפה על ידי הכוח.

א-סעדי, בן 63, הוא אחד המנהיגים הבולטים של ארגון הטרור, ולאורך חייו ריצה 15 שנות מאסר בכלא הישראלי במצטבר על רק פעילותו בארגון. שניים מבניו, מחבלי הג'יהאד האסאלמי, נהרגו בשנת 2002 מירי צה"ל. אשתו וארבעה בנים נוספים ריצו גם הם מאסר בכלא הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully