וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר לאופוזיציה: "שומע את הקולות בעם - צריך לדבר"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 19:00

ראש הממשלה קרא להגיע להבנות בנוגע למהפכה המשפטית. "בואו נדבר כאן ועכשיו, בלי תנאים מוקדמים ובלי תירוצים", אמר. "אני מחוייב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להגיע להסכמות - ועדיין עד לרגע זה אף אחד לא קם בצד השני". לפיד: "לא הזמן לספינים שקריים"

בווידאו: נתניהו על המהפכה המשפטית: מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות/צילום: עומר מירון , לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הערב (שלישי) מסר לאופוזציה וקרא להגיע להסכמות בנוגע למהפכה המשפטית. "אני שומע את הקולות בעם - צריך לדבר", אמר. "אני מחוייב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להגיע להבנות". עם זאת, נתניהו טען כי עד לרגע זה, "אף אחד לא קם בצד השני".

ראש הממשלה אמר כי הוא מאמין שיש ביכולת האופוזיציה והקואליציה להגיע לעמק השווה - אך נדרשת אחריות לאומית. "אני קם ואני קורא מכאן: בואו נדבר - כאן ועכשיו - בלי תנאים מוקדמים, בלי תירוצים, כדי שיחד נשיג הסכמה רחבה לטובת כל אזרחי ישראל, לטובת המדינה של כולנו", אמר.

בימים האחרונים הקואליציה קראה בימים האחרונים להידברות אך סירבה לעצור את הליך החקיקה של הרפורמה כפי שדורשים באופוזיציה. מחר מליאת הכנסת צפוייה להצביע בקריאה טרומית על פסקת ההתגברות. דיוני ועדת החוקה על המשך הרפורמה ממשיכים כרגיל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"בואו נדבר". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

גם דוד ביטן הצטרף לקריאות ראש הממשלה וקרא להגיע להבנות. "אני קורא לחבריי באופוזיציה, עכשיו, אחרי שעברה קריאה ראשונה של הרפורמה המשפטית, בואו נדבר, יש מספיק זמן להידברות ולהגעה להסכמות", אמר. "הכי קל לשבור את הכלים, הכי קל להרוס, בואו נשב עד שיצא עשן לבן. זה אפשרי, יש לנו מדינה אחת, בואו נעשה אותה טובה יותר".

מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים ואמר כי מזה שבועות ארוכים הם מנסים להגיע לפשרה עם הקואליציה בנוגע למהפכה המשפטית שהם מקדמים. "מר נתניהו זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות וספינים", תקף. "צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות במסגרת ועידת הנשיא. במקום להגיע להידברות אתם רצים קדימה עם חקיקה חפוזה, לא אחראית ואנטי דמוקרטית שפוגעת אנושות בכלכלה ובבטחון".

הלילה הכנסת אישרה את החלק הראשון במהפכה המשפטית, בתום דיון ארוך של נאומים ומהומות במליאה. את שני סעיפי הצעת החוק אישרו בקריאה ראשונה רוב של 63 חברים מהקואליציה, תוך ש-47 התנגדו. מההצבעה נעדרו חברי ישראל ביתנו שבחרו לצאת מהאולם בזמן ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully