וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים הגרמני הביע דאגה בפני לוין מהרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 17:30

עד כה נמנעה גרמניה מהבעת עמדה פומבית כלפי מהלכי הממשלה נגד מערכת המשפט, והמסר הנוכחי הוא הדרג הגבוה ביותר בו הנושא מועלה. בביקורו בארץ נפגש שר המשפטים הגרמני גם עם בהרב-מיארה וחיות, והתייחס במרומז לרפורמה בנאום: "רוב דמוקרטי לא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

שר המשפטים הגרמני מרקו בוכמן נפגש היום (שלישי) עם מקבילו הישראלי יריב לוין, והביע בפניו דאגה לגבי תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט, כך לפי מקורות שמעורים בפרטי הפגישה.

למה זה חשוב

  • גרמניה היא בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל באירופה והשנייה בחשיבותה בעולם אחרי ארה"ב. בנוסף, מערכת המשפט הגרמנית מהווה אחת ממערכות המשפט המובילות בעולם.

התמונה הגדולה

  • גרמניה נמנעה עד כה מהבעת עמדה פומבית כלפי מהלכי ממשלת ישראל נגד מערכת המשפט. המסר שהעביר בוכמן ללוין בנושא במהלך השיחה הסגורה ביניהם הוא הדרג הגבוה ביותר בו הנושא הועלה בין המדינות עד כה.

עוד בוואלה!

חשיפה: ערוץ השיחות החשאי בין לשכת נתניהו ללשכת אבו מאזן

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים

  • בוכמן הגיע לישראל בניגוד לעמדת שרת החוץ הגרמניה אנלינה ברבוק שביקשה מכל שרי ממשלה גרמניה לא לבקר בישראל עד להתבהרות מהלכיה של הממשלה החדשה.
  • כאשר שר המשפטים הגרמני החליט לבקר בישראל בכל זאת כדי לפתוח תערוכה בנושא השואה ביד ושם הוא צויד במסרים בנושא השינויים במערכת המשפט כדי להעביר אותם למקבילו הישראלי.
  • בנוסף, הגרמנים החליטו כי במקביל לפגישה עם לוין, בוכמן ייפגש גם עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ועם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.
יריב לוין בכנסת. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
מקבילו הגרמני הביע את דאגתו בפניו מהרפורמה. לוין/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

מה הם אומרים

  • בנאום שנשא אתמול באוניברסיטת תל אביב התייחס בוכמן בצורה מרומזת לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט ואמר כי יש ללמוד מההיסטוריה שדמוקרטיות יכולות לחסל את עצמן אם אין מגבלות על כוחו של הרוב.
  • "צריך ללמוד מההיסטוריה שרוב דמוקרטי לא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה. לנו בגרמניה יש חוקה שמגבילה את כוחו של הרוב...יש לנו בגרמניה מערכת משפט עצמאית שיכולה לבלום את הממשלה מלבצע מהלכים שנוגדים את החוקה או מפרים את החוק", אמר שר המשפטים הגרמני.
  • הוא ציין כי ההיסטוריה מלמדת שיש להתבסס על הסכמה רחבה כדי לבצע שינויים חוקתיים והוסיף שזו הסיבה שבגרמניה יש צורך בשני שליש מהפרלמנט כדי לעשות זאת, דבר שמשמעותו שהאופוזיציה צריכה להסכים לכך גם כן.
  • "להציג הצעות, לנהל עליהן ויכוח ולהכניס בהן שינויים כדי לשפר אותן אינם סימנים לחולשה אלא סימנים לעוצמה. זה מה שמבדיל דמוקרטיות ליברליות ממשטרים סמכותניים", הוא אמר.

הצד השני

  • מלשכת שר המשפטי יריב לוין נמסר בתגובה: "השר הגרמני שאל שאלות על התכנית המשפטית וקיבל תשובות. השר לוין הסביר על הבעיות בהרכב הוועידה למינוי שופטים ועל העובדה שאין בבית המשפט העליון מספיק ייצוג לכל הקבוצות באוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully