וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב זכויות האדם של האו"ם קורא לישראל לעצור את המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 18:43

נציב זכויות האדם של האו"ם פרסם הודעה המביעה דאגה עמוקה מהשינויים שמקדמת הממשלה במערכת המשפט, וקרא לה לפתוח בהידברות רחבה. הוא הזהיר כי אלו עלולים לפגוע במיוחד בערבים, בקהילת הלהט"ב ובמבקשי מקלט: "חשש שתחליש את ההגנה על זכויות אדם"

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

נציב זכויות האדם של האו"ם קרא היום (שלישי) לישראל לעצור את המהפכה המשפטית, והביע דאגה מהשלכותיה.

"המהלכים הללו מהווים סיכון ליכולתה של מערכת המשפט הישראלית לשמור על עצמאותה ולהגן על שלטון החוק וזכויות אדם", אמר וולקר טורק. הוא הוסיף כי הוא "מודאג מכך שאם השינויים האלה יאושרו הם יחלישו את ההגנה על זכויות אדם עבור כולם אבל במיוחד עבור הקהילות הפגיעות ביותר שלא יכולות לקב לאת זכויותיהן דרך ייצוג ברשות המחוקקת וברשות המבצעת". בהודעה שפרסם הנציב לזכויות אדם הוא הסביר כי כוונתו היא בעיקר לערבים ישראלים, מבקשי מקלט וחברי קהילת הלהט"ב.

נציב האו"ם לזכויות אדם הוסיף כי שינויים משמעותיים כאלה במערכת המשפט צריכים להיות תוצאה של התייעצויות רחבות שזוכות להסכמה רחבה במערכת הפוליטית ובציבור. הוא קרא לממשלת ישראל לעצור את תהליך החקיקה ולהתחיל בהידברות רחבה. "צריך לוודא שהשינויים הללו יגבירו ולא יפחיתו את יכולתה של מערכת המשפט להגן על הזכויות של כל אזרחי ישראל", אמר.

יריב לוין, שמחה רוטמן, דיון במליאת הכנסת, 21 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
רוטמן ולוין במליאת הכנסת, הלילה/ראובן קסטרו

הלילה אישרה הכנסת את החלק הראשון במהפכה המשפטית. את שני סעיפי הצעת החוק אישרו בקריאה ראשונה רוב של 63 חברים מהקואליציה, תוך ש-47 התנגדו. מההצבעה נעדרו חברי ישראל ביתנו שבחרו לצאת מהאולם בזמן ההצבעה.

הצעת החוק שעברה הלילה בקריאה ראשונה ואושרה בשבוע שעבר בוועדת החוקה היא החלק הראשון לתיקון לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בתי המשפט. ההצעה כוללת בתוכה את שני הסעיפים: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול הביקורת השיפוטית של בג"ץ על חוקי יסוד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף מוטה וחסר השפעה. במקום לגנות את ההפרות החוזרות ונשנות של זכויות אדם באיראן, בסוריה, ברשות הפלסטינית ובמקומות רבים נוספים בעולם, יש במועצה מי שהחליטו היום לבקר את מדינת ישראל על כך שהחלטנו לבצע רפורמה שרק תחזק את הדמוקרטיה בישראל. איזה אבסורד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully