וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חסוי בכנסת על ההשלכות הבינלאומיות של המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 14:51

ועדת החוקה התכנסה לבקשת האופוזיציה כדי לדון בהשפעה שעלולה להיות לרפורמה על מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. רשימת המשתתפים נותרה חסויה, אך היא כוללת נציגים מגופי הביטחון

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

ועדת החוקה מקיימת היום (שלישי) ישיבה חסויה על ההשלכות הבינלאומיות של המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה, על רקע אזהרות של גורמים רבים מפגיעה במעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן כינס את הישיבה החסויה לאחר שהמשנה ליועמ"שית למשפט בינ"ל עו"ד ד"ר גיל-עד נועם מסר חוות דעת באחד הדיונים הקודמים בועדה על השלכות החקיקה במישור הבינלאומי, ואמר כי יוכל להוסיף פרטים בישיבה חסויה. הישיבה מכונסת לבקשת ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד). רשימת המשתתפים בוועדה נותרה חסויה באופן רשמי אך משתתפים בה נציגים של גופי הביטחון.

שר המשפטים יריב לוין עם ח"כ שמחה רוטמן בדיון והצבעה על תוכניות הרפורמה המשפטית של הממשלה. הכנסת בירושלים, ב-20 בפברואר 2023.. יונתן זינדל, פלאש 90
רוטמן ולוין במליאת הכנסת, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל

הלילה אישרה הכנסת את החלק הראשון במהפכה המשפטית. את שני סעיפי הצעת החוק אישרו בקריאה ראשונה רוב של 63 חברים מהקואליציה, תוך ש-47 התנגדו. מההצבעה נעדרו חברי ישראל ביתנו שבחרו לצאת מהאולם בזמן ההצבעה.

הצעת החוק שעברה הלילה בקריאה ראשונה ואושרה בשבוע שעבר בוועדת החוקה היא החלק הראשון לתיקון לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בתי המשפט. ההצעה כוללת בתוכה את שני הסעיפים: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול הביקורת השיפוטית של בג"ץ על חוקי יסוד.

היום קראו מאות יוצאי שב''כ לשר החקלאות אבי דיכטר לא לתת "יד לאיום על המוסדות הדמוקרטיים בישראל". בין החותמים על המכתב היו ראשי השירות לשעבר כרמי גילון, עמי איילון ויובל דיסקין, שציינו כי "אין שום אינטרס מדינתי שהוא מעל החוק". המכתב נחתם בבקשה: "אנו פונים אליך ומבקשים: אל תיתן ידך למהלכים שמאיימים על יסודותיו של המשטר הדמוקרטי, על אחדות העם ועל החוסן הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully